Grab the widget 

Monday, February 07, 2011

Gelombang Merah Mula Mengganas Pecat Guru Kafa

image Mana2 guru KAFA bawah PPD Kuala Krai yang berat kepada PAS, keluarga Pas dan yang tidak sebulu dengan ketua2 cawangan umno apco tidak di sambung kontrak.

Alasan yang sosek2 aku dengar ini adalah pembersihan dalam KAFA dari benih2 Pas, seorang guru KAFA yang terlibat dengan penamatan yang sebelum ini sudah berbelas tahun berkhidmat telah mengajukan soalan kepada pihak PPD Kuala Krai, jawapan nya anda kena tanya ketua cawangan dan berunding dengan nya.

Di pihak JPP yang berkaitan guru KAFA pulak kabar nya ayah kepada calon DACING BiniNajib PRK Manik Urai yang kalah mengetuai nya, masa kelas Fardhu ‘Ain pulak di katakan di tambah 1 jam lagi, berbanding 2 jam sebelum ini…………kah kah kah………………….1 jam boleh claim elaun untuk guru2 tajaan umno apco, yang susah nya nanti IBUBAPA dan anak2 akan kelaparan sampai ke petang, anak2 yang dekat sekolah OK, kalau yang jauh………………………….peduli apa orang susah ke payah………janji umno dapat menghidupkan pencacai2 nya dengan claim itu dan ini.

Ketua2 cawangan umno kini layak memilih siapa2 yang dia berkenan untuk jadi GURU KAFA ?, perangai ini ala ala KERAjaan Mesir dan Tunissia, dalam pengamatan aku, guru2 kafa dari umno sebelum ini ada yang maruah nya tahap pelacur, ini ada di sebuah sekolah bawah PPD Kuala Krai sebelum ini, tak apa kerana dia dari Umno.

RM800 woooo ! sebulan, masa RM250 tak de sapa yang hingin, puak2 Pas la yang mengisi jawatan ni dulu mula2 di tubuhkan, atas dasar nak berkhidmat kepada anak bangsa, yang umno sibuk ni kerana ada ura2 guru KAFA nak di serapkan ke jawatan tetap setelah di gesa oleh Cuepacs.

Dan siapa akan membela mereka yang teraniaya ini, aku harap TOK WAKIL PAS kena ambil berat hal ini, Ketua Pemuda Pas Negeri pun datang dari daerah ini, jangan berdiam diri.

1 comments:

umbiBuluh said...

Tak faham-faham tok gawo ni!,
Matlamat utama Kafa ditubuhkan untuk memberi kerja kepada kutu-kutu UMNO. Guru-guru Kafa ini setaraf dengan guru kemas, kerja sebagai pemenuh dewan dan perayu undi dimusim pilihanraya. Sebab itu guru Kafa dipenuhi oleh ahli tegar UMNO dan anak-anak orang kuat UMNO.
Kalau difikirkan dengan kepala otak, buat apa lagi ada guru kafa, sedangkan disekolah telah sedia ada guru pendidikan Islam dan guru Jkof yang terlatih. Mereka ini dilatih uniuk mengajar pendidikan agama, bahasa arab dan al-Qur'an.
Sedangkan guru Kafa tidak ada latihan, ada juga di antara mereka yang dah tua nyanyok. Sebab itulah semasa sesi pembelajaran, anak kita masuk longkang, sedangkan guru ada dalam kelas.

Komen Terkini

lain lain artikel