Grab the widget 

Wednesday, February 09, 2011

Lebih 20 Adun Dan MP Kelantan Perlu Berundur PRU13 Nanti

image Perjuangan adalah juga pengorbanan, ada masa dan ketika perlu berkorban, tidak perlu menjadi keras KERAK, cermin diri atau bahasa kasar nya kencing dalam tempurung untuk menilik dan menilai diri sendiri adalah lebih baik, berundur secara terhormat juga lebih baik daripada di terajang oleh pengundi2 melalui kertas undi.

Pas bukan kepunyaan mak bapak sapa2, pengasas nya dulu pun tidak berhasrat untuk di pusakai oleh keturuan nya dalam ertikata PAS ini hak aku kau peduli apa..

Jadi pemimpin dan wakil rakyat seronok……..kalau tidak mana ada yang secara sukarela memberi laluan, kalau ada pun jarang benar, tidak…..saya perlu di beri peluang sekali lagi, kerana banyak agenda2 yang saya rangka belum terlaksana…TAIK..Lahhh !, bukan semua……….apa agenda MU ?, keintelekan mu bertambah atau tidak, ilmu mu ?, kepedulian mu kepada pengundi2 mu ?, memikirkan untuk menjana ekonomi untuk pengundi2 yang mu wakili ?, apa perbezaan ketara yang mu fikir kan untuk pembangunan rohani dan jasmani tempat mu wakili ? apa ?, ada kah setelah mu bergaul dengan orang cerdik pandai bertambah pemikiran global mu ?, ada saya usahakan 2 3 4 biji rumah untuk golongan OKU bagi meringan beban mereka, itu jah ?……………..ada tahun lepas rakyat kawasan saya dapat saham LADANG RAKYAT…………..itu jah ?……………..tak tengok ke banyak program2 CAKNA itu dan ini ?……..itu jah ?……………kalau ini jah, tak yah ngaji tinggi, bodek ipar2, sepupu, ayah2, bapak sedara atau bina  kelompok tersendiri bagi mencari ruang untuk berada dalam saf pimpinan peringkat kawasan atau negeri, laku kan lah dengan apa cara sekali pun, samada memijak2 kepala kepala kawan janji aku dapat naik keatas, untung2 dapat pulak jadi calon bagi pilihanraya, oiiit ! tak lama parti adakan pilihan pimpinan, buat la group memasing.

Guna status wakil rakyat untuk kepentingan sendiri adalah khianat dan bacul atau mempermainkan mandat pengundi, tidak mesra di dalam DUN tapi popular di kawasan lain………..ppperghhh !, sibuk berniaga, membina rangkaian untuk tujuan mendapat kan kawasan2 balak, getah klon, melobi untuk membuka ladang2 baru di tanah2 kerajaan lalu di alibaba kan……………….ini yang celako nya wakil rakyat tahap ini, kalau MP pulak………takat pegi parlimen untuk tidur apa kajadah nya…..balik kekawasan di kelilingi oleh CUKONG2…………rentikan lah, bercita2 tinggi tanpa mengukur kemampuan, berangan nak jadi EXCO lah nak jadi speaker lah, tapi IQ zero, dengan memburuk2 kan kawan yang sama jadi wakil rakyat juga, ini nama nya AKAI Tak dak………..guna kepala lutut jah.

Ramai kalangan wakil rakyat buta dalam mencipta ISU untuk mematah kan hujah2 musuh, yang ramai nya macam burung TIONG, idea dari kepala hotak sendiri tadak………wakil rakyat bukan takat nak bincang hal2 PADANG BOLA jah….kah !kah ! kah ! padang bola ?……….jadi wakil rakyat kawasan A, tapi gi menyibuk ramai kawan2 dan popular kawasan B…….apa niii ?.

Jadi dengan ini insaf lah, anda sedang di perhatikan setiap gerak geri, kerana anda bukan dari parti umno apco, anda dalam gerakan Islam…………….

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel