Grab the widget 

Monday, September 19, 2011

Telekom Cuba Mengutip Bayaran Dari Pelajar Penerima Netbook Kerajaan

Kerajaan telah memberi Netbook percuma kepada pelajar2 yg tidak mampu baru2 ini, sambil itu telekom mendaftar kan pelajar2 terbabit sebagai pelanggan perkhidmatan internet dengan caj bulanan lebih kurang RM25 sebagai yuran langganan streamyx.

Yang menjadi masalah nya, ada kalangan pelajar tidak tahu menahu tentang pendaftaran tersebut termasuk ibubapa mereka, tuntutan itu nama bapa pelajar di libatkan bersama.

apple-netbook2

Yang lawak nya kalangan pelajar ini ada yang tiada perkhidmatan telekom termasuk CABLE telekom pun tiada, bagaimana murid2 hendak mengakses internet melalui perkhidmatan telekom, agak2 la…

Bil bulan terus di hantar kepada penama2, setelah beberapa bulan berlalu penama2 yang tidak pernah menggunakan perkhidmatan itu tidak melunas tuntutan, telekom berlagak ALONG melalui panel di lantik nya mula menghubungi ibubapa pelajar terbabit.

Contoh rakan aku menerima panggilan dari seorang wanita pada 14sep2011 6:16PM @0147273280 meminta menjelaskan akaun tertunggak sebanyak RM140, setelah bertekak dgn kawan aku dia mengatakan mengapa perlu bayar keatas sesuatu yg dia dan anak nya tidak PERNAH guna, wanita tersebut menjawab sekiranya kawan aku berdegil tidak mahu menjelaskan kemungkinan anak dia akan di blacklistkan.

Selang beberapa minit, kawan aku terima SMS dari @+60193783196 tertulis nama kawan aku dan anak nya, kes anda akan dirujuk kpd Panel Peguam sekiranya anda masih tiada byrn bg tnggkn TELEKOM, hubungi NOORDALIA @0355171188 segera !.

Asal tujuan agihan NETBOOK untuk membantu pelajar yang keluarga kurang kemampuan, di sebalik itu ALONG pulak mengambil kesempatan, sudah jatuh di timpa tangga, ini lah bangsat nya KERAjaan RO$MAH dan anak yatim. TELEKOM KUALA KRAI KELANTAN ada kaitan.

2 comments:

Hashim Putera said...

Telekom ni memang celaka....along berlesen....jika tidak bayar bulanan dan tertunggak talian broadband akan dipotong...dan setiap bulan terpaksa walaupun perkhidnatan telah dipotong...untuk porong line kena selesaikan segala hutang....itu pun tengok kontrak kalau tak cukup tempoh kena denda $350 untuk tamatkan perkhidmatan....sekarang dah banyak broadband company...boikot telekom yahudi ni...daftar aje broadband telekom dah dapat incomeutk satu tahun....

Jom Ubah

Unknown said...

I also get the same number call tha saying i owe two thousand something ..
wtf ?? i been not using it for almost 3 years..
please teach me what i can do

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM