Grab the widget 

Saturday, October 23, 2010

Rosmah Chief Majlis Ulamak Umno

Seorang perwakilan UMNO pada Sabtu mencadangkan penubuhan Majlis Ulama UMNO khusus bagi menyelaras setiap fatwa berkaitan dengan isu-isu agama yang dibangkitkan oleh parti-parti politik lain.

Ketua ulamak40 Fathul Bari Mat Jahya berkata anggota majlis itu yang boleh membuat penjelasan isu-isu agama selepas mengadakan perbincangan bersama, perlu dilantik dari kalangan 191 Bahagian UMNO, dan turut menyertai perhimpunan agung parti setiap tahun.

Aku cadang kan Bini Rosmah  menjadi chief nya yang pertama untuk mengetuai majlis itu.

imageSahiburrasuahah Roswah Chief Majlis Ulamak Unaited Melay Nesen Ognaizesen (pekembar)

Fathul Bari, yang merupakan anak kepada bekas mufti Perlis Datuk Mat Jahya Hussin berkata, institusi imam juga perlu diperkukuh dengan diwujudkan jawatan khas buat mereka dalam Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Beliau berkata pada masa ini terdapat ramai graduan lepasan universiti-universiti Islam tersohor seperti Universiti Al-Azhar, dan adalah satu kerugian sekiranya mereka ini tidak diserap masuk ke dalam masjid untuk memperkukuhkan lagi institusi itu.

Kerana itu katanya, transformasi agama perlu dilakukan bagi membetulkan ketidaksempurnaan tersebut.Jangan Buat Tuduhan Melulu, Kata Ulama40

Ulamak40 Fathul Bari Mat Jahya pada Sabtu menegur tindakan parti pembangkang yang suka membuat tuduhan melulu tanpa usul periksa hingga boleh mengaibkan individu terbabit.

imagememperagakan busana muslim Islam Hadhari

"(Mereka patut) Teliti adakah beliau melakukan kesalahan itu secara sengaja atau tidak. Adakah beliau mengetahui perkara tersebut atau tidak. Adakah beliau terpaksa atau tidak," katanya

Oiiit ! berapa lama dah Umno peluk Islam ni, baru belajar ke ?, dalam kitab Hadhari tak  ade  ke panduan2 aurat ?

"Kita sewajarnya menjadikan agama sebagai ikutan, menjadikan prinsip-prinsip dan nasihat disertai etika-etikanya untuk kita tampilkan dan tonjolkan di hadapan pemerintah, bukan dengan maki hamun, bukan dengan caci, bukan dengan kutuk dan bukan dengan keji," katanya.

1 comments:

Anonymous said...

ahahahaa tok gawo oi...ulamok mudo ni doh duduk bawoh ketiok rosmoh..nok buak lagu mano weiiiiiii... ahahahaha

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM