Grab the widget 

Saturday, September 04, 2010

Benarkah Peguam Membela Tertuduh Yang Dia Tahu Benar2 Bersalah

image

Dalam sistem Perundangan sekular dan Undang2 ciptaan manusia  sebarang kemungkinan boleh berlaku, kerana sistem itu tidak mempunyai batas2 IMAN dan KUFUR semua berkaitan logik akal dan releven dengan sebarang kes.

Dalam sistem undang2 sekular keputusan tertinggi pada kes2 berprofil tinggi, ia  nya sudah di rancang sebelum sesuatu kes itu di sebut  di mahkamah lagi, penentu kepada kes yang berat terletak pada kuasa politik yang tertinggi ia itu MENTERI PERDANA, sebab setiap undang2 itu tempat rujukan nya hanyalah apa yang tersurat dalam buku undang2 selain dari itu dengan mengambil kira perbandingan kes2 lampau atau rujuk ke london pppergh !, london ?, penafsiran budi bicara hanya semata2 terletak kepada Hakim jah, Hakim kadang2 ada kelihatan BIAS pada satu2 ketika dalam pelaksanaan hukuman nya.

Apabila tidak ada tempat rujukan yang khusus, tiada nya dosa pahala dalam kehakiman, ada nya hakim2 yang kaki MABOK ARAK, rasuah dan sebagai nya, tidak MUSTAHIL pulak PEGUAM2 ada yang membela anak guam nya yang dia sendiri tahu yang mana telah nyata dan di yakini nya bersalah, tapi oleh kerana ada ruang untuk memutar belit kan fakta2 kes, peguam itu berjudi nasib dalam membela anak guam nya demi UPAH.

image

Sebab itu dalam isu HUKUM HUDUD ramai dari kalangan ELITE takut termasuk juga pengamal undang2 sekular, kerana dalam undang2 Syariah dan HUDUD segala nya telah temaktub sebahagian nya dalam Al Qur’an dan Hadith2 serta sejarah sahabat dan para tabiin2 serta ijtihad Ulamak2, dengan itu rujukan tertinggi nya adalah Al qur’an itu sendiri, tidak ada tawar menawar, sementara saksi2 hendak lah bukan dari kalangan FASIK, sebab itu sebelum satu2 kes di sebut di mahkamah, orang yang terlibat mesti Mengucap 2 Kalimah Syahadah terlebih dulu, dalam undang2 Syariah pengamal nya mesti lah orang yang benar2 beriman kepada Allah tuhan yang mencipta nya.

Olih kerana itu ada kalangan PEGUAM sekular takut tak boleh CARI MAKAN.

Dari sudut kepakaran dan hakim, jelas ia bukan satu alasan untuk menggagalkan pelaksanaan ini. Gunalah kepakaran hakim syarie dan peguam syarie dalam melaksanakan pendakwaan dan hukuman. Peguam sivil boleh cari makan, dengan syarat tidak membela orang yang benar-benar bersalah. [lihat Justice For All].

Golongan elite RASUAH, jahat, memang sah takut kepada HUKUM HUDUD walau pun mengaku ISLAM, UMNO dan golongan ini lah yang bermati2an menentang Hudud nih, termasuk juga menghasut orang2 bukan MUSLIM supaya bersama2 dengan mereka menolak Hudud, dajjal puak2 nihh……….

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM