Grab the widget 

Monday, August 16, 2010

Altantuya Bukan Wang Kertas Tapi Ada Nilai Macam Dinar Dirham

KERAjaan Umno dan BN tidak akan berpeluang lagi untuk MENCETAK seberapa banyak dengan sesuka hati MATAWANG kertas yang kita guna sekarang ini, sekira nya rakyat celik mata dengan menggunakan Dinar & Dirham Kerajaan negeri Kelantan sebagai HOBI harian jah mula2 ni, aku rasa MAMPOS Umno.

Eh, apa susah nya, emas dan perak tu ada nilai harga kan, nilai harga nya ikut berat logam itu, makin  berat makin tinggi nilai nya, bukan macam kertas, kertas ukuran dan berat nya sama, ROSMAH bolih tulis saja berapa nilai yang dia nak.

Sekali lagi salah ke aku, jika aku tak cukup wang tapi aku nak sesuatu di kedai, selain itu aku ada sebentuk cincin suasa jah yang ada nilai, harga mp3 player RM200, “boss saya tak cukup wang la, tapi saya nak benda ni” lu belapa tak cukup wang ? “saya ada RM20 tapi saya ada cincin” bolih, bolih lu cincin belapa halga ?, mana ?…..rupa2 nya tokei ni siap ada alat timbang lagi, dulu lu beli belapa ? “dulu saya beli RM250, dulu la” haiyya ! kasi wa 200 lu angkat itu mp3, setucu ka ? aku fikir fikir “ok ok……”

Di situ sudah berlaku persetujuan, RM20 aku bolih guna untuk benda lain, nilai mp3 RM200 dapat aku tukar dengan sebentuk cincin dengan persetujuan 2 2 belah pihak………SALAH KAH INI………………..AWE JUDI oiiiit !

Dalam UMNO tang Komisen apa2, jarang di tunai dengan matawang kadang kadang kadang la………………..altantuya tu komisen bentuk lain la tu………….korang ingat Altantuya tu WANG KERTAS ?

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel