Grab the widget 

Sunday, August 15, 2010

Juru Pilih Penghulu Kelantan Pun Bangang Juga

Siapa kuat dan rapat dengan wakil2 rakyat ada harapan jadi Penghulu, walau pun antara mereka ada yang menagih dadah, fardhu ‘Ain langsung tak tahu dan macam2 lagi, ini bukan saja aku nak buat sedap mulut, realiti………..

Maka tak heran lah 20 tahun lebih PAS teraju Kelantan, tak sampai 50% penghulu2 nya tak bolih di buat IMAM sembahyang, kah ! kah ! kah !, bukan aku kata nih MULUT nih Kata "Kita dapati setakat ini tidak sampai 50 peratus daripada lebih 700 penghulu yang mampu mencapai status yang disifatkan sebagai ‘dua dalam satu’ itu,”

Ok , dalam hal ni nak salahkan siapa ?, tentu nya juru pilih…….., dah dia waris aku, lu apehal ?……

Oit !, bagi Tender atau Swastakan Jawatan Penghulu tuh, bolih buat duit………….., ini lah hakikat sebenar apa yang berlaku di sebalik BERKELIP JARANG2, begitu juga Calon wakil rakyat, Alif Ba Ta pun tak kenal, ada yang berangan, jangan kata ada 3 Senawi, naik pangkat dalam jawatan pun pakai ROGOL jah, apa ada peruntukan Parti, pakat2 puak demo jah REMBAT, anak PISANG pun REMBAT, lot2 dan tapak2 kediaman di cadangkan untuk Kroni dan orang yang banyak PITIS dan sudah ada 4 5 buah rumah dah, termasuk orang2 pencen pun dapat janji PITIS.

Bagi aku tak ada penghulu pun tak apa, kalau dah bodoh bangang lebih pada aku, buat ape, oops ! untuk bekerja parti la dey……….

1 comments:

Topeng Perak® Unmasked said...

Bro...

I'm back... link baru... mintak tolong tukar...

http://perisik-rakyat.blogspot.com/

Komen Terkini

lain lain artikel