Grab the widget 

Tuesday, August 17, 2010

Bank Kapitalis Penipu Paling Aktif

Korang ada berapa banyak DIGIT simpanan ?, 10 20 100 1000 digit pun hanya KIRA2 saja, setakat angka yang tertera dalam buku2 dan statement bank tak ade makna nya, itu semua hanya KIRA2 dan hayalan saja, HAKIKAT nya KOSONG.

Di takdir kan apa2 berlaku, orang yang ada simpanan dalam bank beribu2 DIGIT sama saja dengan orang yang KOSONG simpanan.

Toksah kata banyak lah, setakat 6 DIGIT jah kalau dan dan nak draw cash, tentu tak bolih, sekurang2 nya kena inform awal2, tambah2 bank2 kat bandar kecik, yang simpanan pelanggan nya sehari tak sampai sejuta Rosmah Mansor (RM), kerana bank hanya PUSING wang kertas itu jah mana yang ada, kalau tak cukup pusingan bank terpaksa memindah wang kertas dari bank lain, atau pun Jam tu juga kunun nya sistem komputer dapat ber online, bank terpaksa menunggu 1 2 jam kot2 ada orang menyimpan, kalau hal2 nak masuk dan menyimpan kalau ratus2 ribu pukul 7 petang pun bank sanggup tunggu, tapi kena talipon dulu lah.

Kemana nilai2 wang kertas itu pergi ?, nilai2 dan KIRA2 tadi sudah di SONGLAP olih MAFIA2 yang bersekongkol dengan KERAjaan.

Sebab itu KERAjaan bersusah payah menyuruh rakyat menabung di bank2, KERAjaan tidak suka rakyat menyimpan Wang kertas di rumah dan bawah2 bantal, sebab nilai wang kertas itu tidak CAIR, tuan punya wang kertas tadi rileks tidak gusar kerana bila2 masa bolih guna dan tak payah kerja kuat, dapat sikit simpan sikit bawah bantal, jadi KERAjaan sakit HATI macam ni.

Jadi kalau semua orang dah menyimpan di bank, dan tinggal sikit jah untuk keperluan, kadang2 kita ada juga tergendala, jadi dari susah2 ke bank kita terpaksa cari alternatif lain untuk dapat kan wang kertas, itu yang KERAjaan mahu……………, kalau orang makan gaji dia terpaksa buat kerja Part time, pun KERAjaan senyum Gumbira cara macam ni, KERAjaan Gumbira bila semua rakyat sibuk memanjang mencari Wang Kertas dan di simpan dalam Bank, KERAjaan bolih HORA dengan nila2 wang kertas tadi.

Ingat tak dulu2 ada Wang Kertas ber NOTE besar, 500 1000 sekeping, kalau note2 dapat pada mak cik pakcik sampai mati dia simpan bawah bantal, KERAjaan tak gemar ni macam ni, wang tak cair, rugi barang tak laku, note 100 1000 susah nak tukar jadi kecik kalau kat bandar kecik dan kampung2, olih kerana KERAjaan susah hati kurang orang menabung, KERAjaan hapus kan NOTE2 besar tadi, jadi wang itu pun senang di guna dan senang habis, sepatut nak beli esok kerana terpaksa tukar note besar, tapi hari ini dah bermacam benda bolih di beli……………nampak ?

Olih itu guna lah DINAR dan DIRHAM kurang penipuan nya, kalau di simpan pun bolih di lihat di pegang di timbang berat nya, apa2 terjadi peratus keselamatan nya tinggi.

Satu lagi, bank hanya tolong orang yang ada potensi hidup, bukan tolong orang nak belajar berniaga, penyimpan2 hanya menolong kapitalis untuk bermaharajalela.

1 comments:

danga bay mari said...

kami sokong dinar kelantan !!!
kami di johor nak jugakkkkkk!!!

dolar singapore menakluk johor !!!!!
barang2 semua ikut harga singapore!!!!

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM