Grab the widget 

Thursday, March 03, 2011

Bayar Saman Trafik Dengan Undi Kalau Cerdik PRK Merlimau Dan Kerdau

KERAjaan sambung lagi tempoh bayar saman trafik tertunggak hingga 10 mac, KERAjaan masih berkira2 kerana ramai lagi yang belum dan degil atau atau yang BENAR2 tidak berkemampuan, di hitung2 ramai yang belum dari yang telah LUNAS kan, satu cara KERAjaan merembat duit rakyat dengan cara tidak betul.

image kalau macam ni tak salah…………..tapi kena bayar bulan kot……

Bermacam2 peraturan KERAjaan kena kan kepada rakyat, termasuk peratuan2 jalanraya yang tak munasabah dan tidak masuk akal, KERAjaan memang licik bab2 MENJERAT rakyat nih, kerana KERAjaan tahu amai pengguna jalanraya terpaksa membayar saman2 dengan UGUTAN2 senarai hitam, kepada yang kaya dan tawke2 mereka tidak berkira sangat, daripada mereka membuang masa ke mahkamah2 yang beselerak di malaysia ni lebih mereka himpun dan bayar sekali gus, bagai mana kalau yang hujung2 kampung jarang2 sekali ke jalanraya dan terus kena saman.

image ini bukan lori treler peneroka felda…………paling tawke2 yang ada contact dengan seseorang yang bekuasa.

Saman ekor, lampu kuning pada lori (sekarang tadak dah), kotak hitam pada pengangkutan awam, double line, had laju, lebih muatan, tali pinggang penumpang belakang ohhhh ! banyak lagi lah……………korang tahu bila banyak sangat peraturan bertambah LUAS lah peluang RASUAH oleh pegawai2 penguatkuasa undang2, berapa banyak kes2 saman yang dah Kawtim ? ada statistik ?.

image ini perangkap ?……………..RM isi katong KERAjaan untuk pilihanraya dan berjoli2

Haru biru pemegang lesen dan pemilik kenderaan di malaysia nih………start jah engine kereta naik jah atas jalan………………kena berkira2 dalam poket mesti ada sekurang2 RM300……………….kes yang boleh settle……….terus settle……kalau yang tak leh, simpan untuk bayar di mahkamah atau kompaun.

Tapi yang pelik nya bila di SAMAN jah dah di kira bersalah, sudah ada angka sekian2 perlu di bayar tanpa perlu melalui proses undang2 di-mahkamah, mahkamah pun bukan suka2 jatuh hukum, perlu ada pengakuan bersalah terlebih dahulu dari orang yang kena saman barulah mahkamah jatuhkan hukuman, baru mahkamah tentu kan bayaran denda atas kesalahan itu mengikut budi bicara hakim, ini tidak………..senang jah perangkap duit rakyat…………….

Jadi macam mana nak ajar KERAjaan ?………………………..oiiit ! korang tak tahu ke ?……..jangan jadi bangang, melalui peti UNDI laaa…………….JANGAN PANGKAH LAMBANG DACING BN……………susah sangat ke ?…….guna la hak korang tu…..ni tak ……….menyumpah kat kedai2 kopi…….warung2 dalam pejabat……..di ladang2 sawit wat pe ?.

Pengguna jalanraya yang paling untung ialah orang2 besar berpangkat, atau orang yang ada kamcin dengan seseorang yang berkuasa, tawke2 kilang, pengusaha2 industri, cukung2 siap ada bayar BULANAN lagi………..perghhh !.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM