Grab the widget 

Friday, February 18, 2011

Sultan Mahmud Shah II Homoseks

Nama asalnya ialah Raja Mahmud and bergelar Sultan Mahmud Shah II, Sultan Johor ke-10 pada 1685-1699. Beliau ditabalkan ketika berumur 10 tahun. Urusan pentadbiran dijalankan oleh Bendahara. Pusat pemerintahan berada di Kota Tinggi, dan Johor Lama dijadikan istana hinggap. Disinilah Temenggung menjaga Kota Johor Lama.

image

Kisah Syaitan Mahmud mati di JULANG…………boleh dibaca seterus nya [disni]

5 comments:

Anonymous said...

Walaupun aku tidak suka pada Sultan Mahmud Mangkat Dijulang, namun tuduhan Winstedt tu dikira fitnah kerana tiada empat saksi seperti yang dikehendaki oleh syarak.

Malahan Inggeris adalah musuh Islam, dan menjadi tugas mereka untuk merendah-rendahkan martabat pemerintah Islam ketika itu seperti mana diterima oleh Aurengzeb Sultan Moghul yang terakhir yang dikatakan gila sebab menentang Inggeris sedangkan di dalam sejarah Islam beliau adalah pemerintah Islam yang gemilang akhlak Islamnya berbanding sultan-sultan Moghul yang lain.

Anonymous said...

Tak tumbuh,tak melata,tak sungguh,orang tak kata..
Ada bepuluh lagi sultan dalam catatan sejarah,mengapa sultan2 lain tidak dikhabarkan sebagai peliwat?

lantera said...

Adakah ini FITNAH??
setelah berumur 40 tahun, buat pertama kalinya saya membaca cerita ini?

samaada ianya betul atau tidak..saya tdk blh menerima 100% cerita ini kerana takut mempercayai FITNAH.
namun,sy mengakui bahawa saya jga jd terfikir persoalan dlm benak fikiran samaada btul ke baginda sultan bernalurikan songsang homoseksual atau GAY?

apa yg dpt sy huraikan adalah saya SKIP shj cerita ini krn ianya adalah cerita tahun,abad yg saya bahkan anda belum wujud dlm dunia ini lagi..
saya jga pernah terbaca kisah maharaja negara cina,raja raja kerajaan rom dan yunani lama juga berselera homoseksual...namun,saya antara percaya dan tidak megenai cerita sultan mahmud II ini....

Anonymous said...

Sbb dia tak kawin kot..

Anonymous said...

Eh jap.. tapi raja kecik Tu anak dia Kan.. so dia kawin lah kwn ?

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM