Grab the widget 

Wednesday, October 27, 2010

Pemimpin Tertinggi UMNO Jahil Agama PRK N45 Dun Galas

image Ulama40 muda Umno Fathul Bari Mat Jahya berkata pendekatan pembangkang mengecam tindakan Rosmah Mansor MENAUNGI Festival Busana Islam (IFF) - yang mencetuskan kontroversi - tersasar daripada konsep agama sebagai nasihat. (lu wat ape ?, kata masuk UMNO nak perbetul)

Fathul Bari berkata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu sambil meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu Rosmah tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu. (kan ke Roswah tu PENAUNG ?, lu tak nasihat ke ?)

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," katanya. (kenapa sebelum buat tak rujuk dulu pada pakar2 berkaitan ?)

Semalam, sekurang-kurangnya empat perhimpunan aman anjuran Dewan Pemuda PAS diadakan di tiga negeri sebagai membantah tindakan Rosmah yang didakwa menghina syariat Islam dan Rasulullah dalam penganjuran festival itu di Monte Carlo 9 Ogos lalu. (ngan UMNO ni takleh main2 dan lembut2, hanya dengan tukar KERAjaan baru patut)

Demontrasi itu berlangsung di masjid-masjid di di Pahang, Kuala Terangganu dan dua masjid di Pulau Pinang.

Berucap pertama kali di perhimpunan agung Umno hari ini, Fathul Bari berkata, manusia sentiasa dituntut meneliti terlebih dahulu sama ada sesautu kesilapan itu dilakukan dengan sengaja atau pun tidak. (cewaaah ! Umno sampai sekarang pun RASUAH)

"Tanpa diteliti hal tersebut, mereka terus menyerang dan menghukum. Adakah ini sikap orang Islam yang mengakui membawa hukum allah. Sedangkan jelas perbuatan seperti ini tersasar Islam yang mengajar etika menasihati seseorang," kata Fahtul Bari. (berbuih mulut cakap pasal AURAT, ROSWAH tetap buat derkkk je)

"Kalau mereka ikhlas (menasihati) mengapa tidak tarik tangannya, bersendirian tanya dengannya lebih dahulu (perkara sebenar)." (lu orang pun di gula2 oleh ROSWAH juga)

Menurut anak bekas mufti Perlis itu lagi, ini kerana Islam meletakkan adab dan etika tertentu untuk menegur seseorang. (lu pakai adat ape maksiat dalam UMNO semakin menjadi2 sejak lu orang masuk UMNO)

Bercakap kepada Malaysiakini selepas itu, beliau bagaimanapun menegaskan tidak bersetuju 100 peratus program seperti itu dikaitkan dengan Islam.

"Saya cuma tekankan tadi soal adap menasihati pemimpin," katanya.(lu syarah kan orang2 UMNO dulu la weiiii !)

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM