Grab the widget 

Monday, October 25, 2010

Nih ! Kampung Asal Calon BN PRK n45 Dun Galas

Anak kelahiran Kampung Bertam Baru, dekat Paloh, mula mencurahkan bakti kepada masyarakat setempat selepas menyertai Kesedar sejak 1983, dengan hanya berbekalkan kelulusan Sijil Pelajaran Malaysia.

SONY DSCAdakah Kuli akan membawa tuah pada Azis Lima sekali gus menjadi dalang wayang kulit ? (KULI yang di tunjuk Khairi)

Kampung Bertam dan Bertam Baru terletak dalam Dun NEGIRI, Kampung Bertam jauh ketinggalan dari arus pembangunan walau pun BERKURUN2 lama nya KULI menjadi MP disini.

DSC07431Ajik Limau Kasturi calon BN Galas dan DO Umno Kelantan.

SONY DSCKampung sebelah dengan kampung Calon BN PRK N45 Dun Galas.

Pengundi Galas jangan mengharap kan sesuatu pada Calon ini, sekiranya anda memberi UNDI pada calon ini, ia nya hanya lah sia2, kerana ini akan memberi batu loncatan kepada dia untuk memenuhi agenda nya sendiri, sudah tentu keutamaan akan di beri kepada kampung nya yang ketinggalan dalam pembangunan termasuk dalam Dun Negiri dimana tempat tumpah darah nya.

Ini berbeza dengan calon Pas, Dr Zul sudah lama memperhamba kan diri di Chiku meninggalkan kampung halaman nya yang sudah menikmati pembangunan, semata2 untuk berkhidmat kepada penduduk luar bandar, Dr Zul boleh saja ke bandar2 besar berbekal kan keProfesional nya sebagai Doktor perubatan, tapi kenapa setelah Dr Zul meninggalkan jawatan sebagai Doktor di Hospital KERAjaan seterus membuka KLINIK di Chiku ?

Fikir2 kan juga, kenapa BN mempertaruhkan orang yang standart begitu ?, makna nya Umno BN Lu Musang dan Galas tidak ada pemimpin wibawa dalam AJK nya, heran sebuah Parti Keramat kunun nya, yang serba serbi hebat, hanya ini Calon yang di persembahkan, seolah2 asal lawan jah, tidak yakin di samping untuk memperbodoh2 kan pengundi2 orang Kampung.

1 comments:

gedebeKB said...

kah kah kah!
apa pula murai ni asyik mengepek pasal calon BN akan bawa pembangunan ke kampongnya di Bertam.
Setiap pengundi mesti didedahkan dan diberikan kesedaran bahwa tanggungjawab mereka untuk mengundi PAS. Disamping itu, mereka mesti menolak UMNO sebagai parti wadah kepada perjuangan umat Islam dan Melayu.
Tidak kira sama ada calon daripada mana, secara asas kedua-dua calon bukan daripada kawasan galas atau Gua Musang. Adakah pengundi Galas akan menolak calon BN atau PAS, apabila seorang calon bebas bertanding di kawasan tersebut.
Pengundi galas mesti fokus bahawa penguasaan UMNO mesti diakhiri untuk menghentikan segala penyelewengan dan kepercayaan karut yang dibawa UMNO.
Segala pembangunan yang dibawa oleh UMNO adalah hak rakyat Galas. Pembangunan ini tiada kaitan lansung dengan hak seseorang untuk memilih mana calon yang beliau mahu.
Pembangunan yang dibawa UMNO adalah hak milik kepunyaan kerajaan Malaysia yang tidak sedikit pun diambil dari saku UMNO. Tidak sedikit pun kaitan dengan membalas jasa atau makan budi. Perlawanan hari ini adalah antara PAS dengan UMNO, bukan PAS dengan kerajaan Malaysia.
Rumah murah yang diisytiharkan oleh Mahyuddin adalah rumah murah hak milik rakyat miskin. Jika UMNO gagal menyerahkannya kepada rakyat miskin kawasan Gua Musang, maknanya UMNO parti yang tidak amanah yang mesti ditolak.

Sejarah menunjukkan terdapat pemimpin puak UMNO yang mencuri dan melanun hak rakyat termiskin. Kalau hak rakyat TERMISKIN pun sanggup disamun, mengapa puak ini tidak sanggup merompak hak orang miskin.
Ketua pengarah pilihanraya PAS tolong pergi beritahu setiap pengundi Galas, jangan duk fikir nak serah kerusi P.MAS kepada Brahim Ali sahaja.

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM