Grab the widget 

Tuesday, September 21, 2010

Tengku Denan Didesak Mohon Ampun Pada Perkasa Atau Dipecat

Nampak nya begitu bersungguh sekali bekas2 yb umno atau orang2 kecewa dalam umno serta penjilat2 madey yang menyokong perkasa,  memberi kan kata dua pada ku denan, supaya memohon maaf pada perkasa diatas kenyataan ku denan yang melabelkan perkasa rasis, bertambah berkecamuk lah sandiwara umno.

Setelah umno gagal hasrat nya ingin kan perpaduan dengan PAS, kini ramai kalangan umno ingin pula perpaduan dengan perkasa, gila umno ni…….., ahli perkasa ahli Umno juga, tiada beza umno berbalah dengan umno dan perkasa berbalah sama perkasa, orang yang sama jah, gila meroyan betul lah puak taik dan kentut ni, aku doa kan puak2 ni berbalah sampai pecah perut, amiin.

Umno kini sudah berpecah 3, 1 Umno madey perkasa, 1 lagi rosmah 1mesia dan 1 lagi tengku denan, khairi dan nazri, mampos la korang………….

Pertubuhan Mantan Wakil Rakyat Umno (Penawar) mendesak Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memohon maaf secara terbuka kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu ekoran tindakan beliau melabelkan mereka sebagai rasis dalam memperjuang hak Melayu dan bumiputera.

image kerabat raja Melaka tengku denan (kanan)

Presiden Penawar, Tan Sri Adam Kadir berkata keputusan itu diputuskan sebulat suara dalam mesyuarat Dewan Tertinggi badan itu.

Adam berkata mesyuarat itu juga bersetuju sebulat suara mendesak Umno supaya bekerjasama dengan Perkasa dan semua NGO Melayu yang memperjuang dan mempertahankan hak orang Melayu dan bumiputera seperti termaktub dalam Perlembagaan Negara.

Pada 8 September lepas, Tengku Adnan dilaporkan berkata Umno perlu menjauhi Perkasa yang lantang membuat kenyataan ekstrem mengenai isu-isu perkauman.

Selain itu, beliau mendakwa Umno tidak menyokong Perkasa mahupun Presidennya Datuk Ibrahim Ali pada pilihan raya umum akan datang kerana tindakan itu berpotensi menghakis sokongan pengundi bukan Melayu terhadap Barisan Nasional.

2 comments:

Anonymous said...

mashaallah!! tak tau pulak hambo mencabar umno/apco ni berdosa besar.tok denan tunggu apa lagi lututlah jangan tak melutut,jangan tunggu lama lama nanti kerusi dirampas orsng.

tcw4malaysia said...

Pak Engku,
Berani keranbenar, takut kerana salah. Pak Engku bertindak betul, kenapa ada pula mereka yang mendesak Pak Engku memohon maaf kepada Perkasa. Apakah salah Pak Engku, sekadar memberi pandangan bahawa hala tuju Perkasa itu bercorak RASIS dan ini akan memudaratkan negara kita dan mencadangkan supaya UMNO selaku sebuah parti politik menjauhi Perkasa. Perkasa adalah NGO dan bosnya dengan tegas dah kata, Perkasa tidak melibatkan diri dalam politk. Kenapa kerap kali menganggu dan melkibatkan diri dengan isu isu politik. Seolah olah Perkasa itu adalah Pemerintah Kerajaan Malaysia.
Pak Engku berpandangan terbuka dan jauh, pada hal Perkasa ciptaan ibrahim ali itu, ada udang disebalik meeeeeeee. Percaya lah dan sama sama lah kita tengok GE13 MP Bebas yang dah hilang pengaruh dan kuasa, mencari jalan nak pulihkan kuasa dan pengaruh itu sebab tubuh Perkasa.
Apakah ibrahim ali, akan kekal jadi MP Bebas dalam Ge13???? ibrahim ali tahu, dia mesti kantoi!!!!ibrahim ali cuba nak pengaruhi dan mendekati UMNO, tapi gagal, sebab itu peralatkan Perkasa untuk mendekati UMNO. Bila tubuh Perkasa, UMNO automatik lemah.
Pak Engku usah perlu desakan Perkasa supaya mohon maaf. Pak Engku sedikit pun tak salah.

Komen Terkini

lain lain artikel