Grab the widget 

Friday, September 10, 2010

Pengurusi Felcra Meroyan

image

Kebanyakan ladang2 Felcra yang di serahkan kepada Kerajaan Negeri Kelantan sebelum ini adalah antara ladang2 yang di majukan felcra, terdiri dari tanah2 yang berstatus HARAM, tanah2 yang tidak di bayar premium kepada Kerajaan negeri, hasil dari ladang2 ini telah di masuk poket kan  oleh penyangak2 yang jahat di kalangan pencacai felcra dan juga Umno, ladang2 ini tidak berpeneroka sebenar nya.

Tajuddin boleh melalak apa saja, kenapa tidak tanya kemana di buang wang2 hasil dari ladang2 itu sebelum ini, sedang kan sehingga ladang2 itu di serah kepada Kerajaan negeri itu sudah tidak ekonomik dan produktif lagi.

Ladang2 HARAM ini di majukan sejak Kerajaan Negeri bawah teraju BN dulu lagi, masa itu puak2 Umno bermaharajalela membuka ladang2 felcra tanpa mengira status tanah, bayang kan berapa banyak hasil2 itu telah di ROMPAK kerana disini tiada peneroka.

Ikutkan kata Tajuddin keuntungan bersih tidak kurang dari RM10 sebulan, itu kata nya, jangan kata RM10 juta la 5 juta jah kalau di kali kan dengan tempoh 20 tahun ?, berapa banyak duit itu hilang.

Tajuddin juga boleh mengajukan berbagai soalan bodoh kepada Kerajaan Negeri, lihat contoh soalan nya dibawah.

Pengerusi Felcra Bhd. (Felcra), Tajuddin Abdul Rahman mencabar Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya membuktikan bahawa tanah ladang kelapa sawit seluas 3,237.4 hektar yang diserahkan kepada kerajaan negeri telah dimanfaatkan untuk rakyat negeri itu.

Tambah beliau, selain mengembalikan tanah tersebut, Felcra turut memenuhi tuntutan bayaran tambahan RM10 juta yang diminta oleh kerajaan Kelantan.

"Adakah tanah itu dijadikan ladang rakyat oleh kerajaan Kelantan dan adakah rakyat mendapat hasil dari keuntungan ladang tersebut atau wang tersebut masuk ke tabung khas kerajaan negeri atau parti politik?.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM