Grab the widget 

Tuesday, August 17, 2010

Tok Batin ! Tolong Satukan Hati2 MCA UMNO Dalam Semangat BN

Mana, mana ? MCA sudah naik Tocang UMNO depensive, akhir nya Umno melawan juga, berbalah besar nampak gaya nya, dalam kes ni Tok Batin bolih main peranan sebagai orang tengah, baru ada kelas……., kalau begini lah, Melayu Islam wajib meninggal kan Umno segera dan memperkuatkan PR untuk menghadapi PRU13, biar dua2 parti itu MAC dan UMNO lingkup, baru tidak bolih nak mengada2.

katun harussani-1Ini Kartun anak murid ezam matnor

Muhyiddin memberi amaran kepada MCA hari ini agar tidak memperlekehkan semangat Barisan Nasional (BN) apabila memperjuangkan kepentingan komuniti Cina.

Terdahulu dalam kenyataan dikeluarkan di sini, dua pemimpin kanan MCA membidas Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Hussein kerana mempersoalkan kesetiaan parti itu dalam BN.

Naib Presiden MCA Datuk Chor Chee Heung hari ini menegaskan, MCA sentiasa setia kepada BN dan tidak pernah meninggalkan Umno.

Pendirian seumpama itu juga dilahirkan oleh Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dalam kenyataan berasingan.

“Selama ini MCA konsisten menunjukkan kesetiaan kepada BN. Ketika Umno mengalami saat-saat kesukaran pada 1980-an dan 1990-an, MCA tidak pernah tinggalkan mereka.

“Kenyataan Hishammuddin semalam bahawa MCA tidak harus melupakan perjuangan BN apabila mengetengahkan tuntutan masyarakat Cina menunjukkan pemimpin-pemimpin BN belum belajar daripada pilihan raya umum 2008 dan tidak memahami desakan rakyat agar melakukan pembaharuan,” katanya lagi.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM