Grab the widget 

Sunday, August 15, 2010

Cara Penipuan Mata Wang Kertas Dan Syiling

Aku pegi satu penempatan yang jauh dari bandar, bagi penduduk disini aku adalah asing bagi mereka, tak ramai orang cerdik disini hanya ada sekor 2 jah tahap mafia.

Antara mereka hanya bertukar barang jah untuk mendapat sesuatu antara mereka, tiada matawang khusus, barang2 keperluan dari luar hanya mafia2 ni jah berurusan denga pihak luar dan bandar.

Jadi aku bagi idea kat mafia2 nih, sekarang kita paksa  puak2 bodoh ni guna kan mata wang yang akan kita cipta untuk bangang2 tu berurusniaga antara mereka, kita hanya perlu mencetak seberapa banyak kertas yang kita suka dan di tulis dengan nilai2 tertentu, di haram kan sama sekali puak2 ni berurus tukar barang lagi antara mereka, kepada sesiapa yang ingin menggunakan mata wang kita, mereka perlu menebus mata wang itu dengan hasil mahsul mereka dulu, harga nya kita yang nilai.

Umpama nya sekor bangang membawa kepada kita seguni padi, kita nilai padi nya sepuluh keping kertas yang kita cetak tadi, misal nya nilai sekeping 1PITIS, jadi seguni padi tadi nilai 10PITIS, nampak……..kita dah dapat seguni padi dengan hanya tak seberapa sen nilai kertas yang kita cetak tadi, seguni padi nilai pasaran di Bandar hampi RM50, berapa banyak kita SUDAH TIPU, begitu lah seterus nya, ini lah satu2 cara YAHUDI menipu manusia.

Seterus nya apabila semua bangang2 tu dah bertukar barang dengan kita, dan kita bagi dah PITIS2 tadi, mereka bolih dah berjual beli antara mereka dengan menggunakan matawang yang kita cipta tadi, tidak di benarkan sama sekali bangang tu berurusan jual beli dengan pihak luar, satu2 nya hanya lah kita yang bolih berdagang terus dengan pihak luar.

Setelah lama kita sudah bolih tubuh Bank, Bank Bangang Berhad, bila sudah maju kita dah tak larat dah nak cetak PITIS2 tadi, ada yang simpan, tapi kita tidak galak kan mereka simpan, kita galak mereka berhutang dengan Bank Kita, baru mereka kerja kuat untuk bayar hutang, kita dapat hasil banyak.

Segala hasil mahsul dalam penempatan bangang2 ni kita dapat macam Free jah, kita jah yang berdagang dengan pihak luar, kalau kerajaan aku tak kaya aku camgini, alang2 dah menipu aku pun bina pusat judi di sebuah bukit tinggi, seronok mereka berjudi kalah habis PITIS, mereka toreh getah, tanam sayur dan mereka tukar denga KERTAS aku tadi, lepas tu bina pulak kilang Arak……………………..bila mereka sudah mabok tak peduli anak bini orang pakai hantam saja lah, bila di bawa ke muka pengadilan hakim2 aku kena kan charge yang tinggi, peluang aku, masa ni lagi banyak aku dapat hasil bumi yang puak2 bangang terpaksa keluarkan dari bumi demi PITIS.

Dah berapa banyak dah gudang2 warehouse aku kat pelabuhan klang penuh denga komoditi untuk aku ekspot keluar negara, 16 kali setahun aku dan Mafia2 tadi gi enjoy keserata dunia berjoli sakan, siap aku pakai botox lagi, awek muda dan hansem takut cepat MAMPOS.

Hooo ! betul ke tak betul apa yang aku kata kat atas tu………………………

Lihat semasa Kemboja dan Vietnam huru hara dulu, pelarian2 nya hanya membawa ketul2 Emas bersama sampai ke Malaysia, mereka jual dan dapat buat modal untuk mereka membina hidup baru, kalau matawang mereka masa tu, langsung tak bernilai.

Itu sebab najib, stopa, awe adek cemburu dengan Dinar Dirham Kelantan, kerana hilang peluang meraka nak menipu rakyat, menatang tu ada nilai pasaran global, emas dan perak katakan, harga semakin mahal, tidak susut nilai, kalau kurang pun berat nya jah, keran HAUS, kalau hari ini berat nya 1 ounce 100 tahun akan datang pun 1ounce juga kalau tak serpih dan patah, pergi lah kemana pun laku atas muka bumi ini, walau pun di lebur.

MENATANG kertas tadi ape ade ?, ada rosmah jah le, gi singapore, thailand tak leh pakai, kena tukar dulu, masa tukar tu dah tipu nilai nya, money changer dapat untung Free.

Komen Terkini

lain lain artikel