Grab the widget 

Tuesday, March 09, 2010

Jamil Khir Zambry Harus Sani Mufti Mufta Auta

Sah Jamil jahil politik, membenar dan mengesahkan  UMNO parti kotor, Rasuah dan sebagainya, Mufti tak bolih jadi AGEN Umno, menyebabkan martabat Mufti rendah dan membawa persepsi buruk yang boleh menjejaskan kredibiliti mufti di negara ini yang pelantikannya diperkenan Raja-Raja dan Sultan-Sultan Melayu.

Di Perak Zambry dan umno MUFTI, harussani jati MUFTA@AUTA, jamil patut gi sambung kontrak dengan KAGAT, tak layak jadi menteri, kerana menjatuhkan martabat UMNO dan dia sendiri, kerana belajar agama tinggi2 last2 jadi AGEN umno jugak.

Kalau betul2 Mufti dia patut memihak kepada PAS, sebab Pas berjuang ada landasan, landasan nya betul, tertulis dan sedang di praktik kan di Kelantan dan Kedah berlandas kan Islam, Umno pulak parti sekular asobiyah perkauman melayu yang bertentangan dengan Islam, mana logik seorang mufti patut sokong, lagi pun 51 tahun lebih umno gagal memartabat Islam dan Melayu, hah ! apamacam ?.

Jamil kata "Apakah mufti tidak boleh bercakap soal politik, soal bangsa dan negara, atau perkara yang berkaitan perpaduan dan keutuhan ummah?,", laa kan umno parti ugama suku politik suku……………..lu banyak fening jamil…………

Baik Zambry lah, MUFTI lagi MB lagi, keluar jah fatwa ikut kepala nya, MUFTA harussani al-Auta akan laksanakan fatwa2 umno zambry, lagi pun harus sani tak layak Ijtihad pun [lihat disini] senang cerita. [betul tak betul, aku ulas dari sumber ini]

1 comments:

AzamDean said...

harussani ni dia ingat mufti setaraf ngn marja'..marja' tu macam ayatollah la..tapi dia ni dilihat sebagi mufti..

Komen Terkini

lain lain artikel