Grab the widget 

Tuesday, March 09, 2010

Sila Angkut Keluar Kakitangan Persekutuan Dari Kelantan

Dasar kepala hotak bangang, semasa pru12 dulu janji warga bachok dapat elektrik free, berangan nak jadi MB, awal2 lagi warga bachok tolak, tak gheti2 lagi mesej tu.

Bukan nya dasar nak memajukan rakyat kelantan, mengungkit No.1, dalam isu tuntutan royalti antara Kerajaan Kelantan dan Petronas, Awe adek, Stopa, Bghehim mendahului petronas, apa hal ?, apa kena mengena korang ngan petronas ?, korang tak tahu ape cerita pun tentang perjanjian 1974 tu, kalau Najib ye, masa tu dia PA Ku Li, mesti tahu perkara sebenar, saja nak kelentong dan menipu jah, orang terlibat betul2 dalam perjanjian 1974 ada yang masih hidup, hanya bapa najib dan mat nasir jah yang sudah meninggal dunia, najib kalau betul2 ikhlas dia bolih BERDEBAT dengan mereka2 yang masih hidup ini.

Awe semakin kurang hajar sampai mengunkit Orang akan nampak rakyat Kelantan kaya dan berduit, semua itu kerana sumbangan yang begitu besar daripada Kerajaan Pusat,” dan Kerajaan Persekutuan membelanjakan kira-kira RM2 bilion setiap tahun bermula 2007 sehingga sekarang yang merupakan jumlah cukup besar jika dibandingkan dengan hanya RM400 juta yang disediakan Kerajaan Negeri.

Oit ! Kelantan akan kaya setanding malah akan lebih jika Kelantan tidak di bawah KERAjaan Persekutuan, hasil minyak dan gas pesisir pantai dan daratan tak payah kongsi dengan persekutuan, Allah Taala menganugerah kan hasil bumi di bumi Kelantan telah di RAMPAS olih KERAjaan Tengah yang celaka dan bacul.

Awe adek bolih punggah semua sekali kakitangan persekutuan dari kelantan dan bebas kan Kelantan dari cengkaman kuku besi KERAjaan najib, awe stopa dan kuncu2 nya bolih nyah saja dari bumi kelantan, ada pun tidak menguntung kan rakyat Kelantan.

Pemimpin kah perangai sebegini ?, sikit2 ungkit, tak gheti nak PIKIR antara tanggungjawab atau pun tidak, budus MB pokok KELAPA ni.

3 comments:

Isa said...

Salam Tok Ggawo,

Mu marah benar nampoknya..., izinkan kawe cilok n3 ni boleh...

Kawe pung nyampah dengan dua tigo ekor lanun umno nih...

(pandai dok kawe kecek kelate nih..)

tok ggawo said...

ISA

ambik lah ggapo saja, kawe tok kesoh.

asal kan sejahtera puok2 kito.

demo make budu ko ?.

Anonymous said...

Baru baru ini terpandang saya kepada satu berita
- DrM mengulas tentang perkembangan di dalam proton.
Di dalam nukilan yang sama ada berita tentang mahkamah
di Negara jiran, Singapura memberi kemenangan kepada Proton
di dalam kes proton-LG. Bukankahkahini satu tragedi bangsa
kita . Kes yang melibatkan glc kita dibicarakan di Singapura.

Ada kemungkinan besar jika kes dibicarakan di kl keputusannya
akan memberi outcome yang sama. Namun demikian LG memilih Singapura
sebagai prefferred Court untuk memutusakan timbangtara tersebut.

Persoalannya . Mengapa ini bolih berlaku?


Melayu mudah lupa. TDM langsung tak ingat yang kehakiman kita
langsung keunggulan kredibliti mahkamah negara terjejas teruk sehingga
kes yang melibatkan glc kita terrujuk
di Singapura. Tidakkah pegawai pegawai atasan yang terlibat merasa
janggal atas perkara tersebut?


Kes Ku Li dan Najib
-------------------

Dulu kedudukan kehakiman negara adalah antara terunggul di dunia.
Jadi tidak ada keraguan untuk wakil wakil kerajaan negeri di masa
lampau untuk mereka meminta timbang tara diadakan di Singapura. Inilah
yang berlaku. kalau kita ikuti tulisan n h chan fasal kes mb perak,
beliau berpendapat hakim telah mengenepikan undang undang bertulis
untuk memberi kuasa kepada sultan untuk membuang Nizar sebagai MB!
Ada kemungkinan besar hakim akan ikut cara predecessornya untuk
membuat undang undang [creative judicial law making ] baru untuk menolak
hak kepada kelantan apabila akta sediada jelas memberi hak kepada
kelantan tanpa melibatkan apa apa limit di mana telaga minyak itu
berada di pantai kelantan.


Imej Politico dan hakim hakim
=============================

Imej hakim hakim kita telah jatuk tergolek apabila
kes kes seperti LG-Proton di timbangtarakan di Singapura.

Tambahanpula ramai penulis blog yang terdiri dari pengamal
undang undang dari singapura dan negara sendiri sangsi dengan
alasan keputusan yang telah dibuat dan ada penulis blog seperti
bekas hakim n h chan merasai yang ada keputusan mahkamah yang jelas
salah kerana ianya bertentangan dengan akta yang termaktub.
dari segi akta yang termaktub.

Akhirkata, hakim hakim yang melambangkan keutuhan negara mesti
bersedia mengtongsampahkan 'guideline ala politik' yang sediada dan menjadi
satu hakim yang disanjung tinggi olih komuniti antarabangsa .


Musuh Orang Melayu
-------------------

Perkasa udah silap bila menuduh
cina sebagai musuh orang melayu.
Jika kabinet yang terdiri dari majoriti ramai melayu dan pak
anggok chingkichan dan keling-tamil
mahu betul betul tolong orang melayu
ianya akan 'bend the law [akta petronas] tu backwards' untuk menolong sedara melayu yang miskin
di kelate dan di ganu.

bukankah mereka terdiri dari golongan termiskin di dalam malaysia?

Malah undang undang sediada ada
memihak orang kelate yang kini dalam
kemisikinan?

oi, bodoh bodoh di perkasa- siapa
sebenarnya musuh melayu kelate?
chingkichan ke? keling-tamil ke?

gunakanlah otak kamu. sebenarnya
di dalam qoran ada tertulis merata rata bahawasanya Allah
membenci orang orang [macam berahim] yang tak mahu gunakan akal!

sekian salam kepada semua termasuk
berahim dan pengikut pengikutnya

korok b abdulla

Komen Terkini

lain lain artikel