Grab the widget 

Sunday, December 27, 2009

Tak Kisah Calon Import Atau Tempatan Janji Bukan Mengarut

Calon Parlimen PAS Kelantan dari tempatan yang dulu2 ramai dari mereka mengarut saja, contoh nya dari Kuala Krai langsung tak membantu, tiada idea2 menarik dan bernas di ketengahkan, hanya setakat untuk claim elaun saja, selapas saja sidang dewan, balik ke kampung2 membawa cerita2 nostalgia di parlimen saja sebagai hiburan, untuk memenuhi slot hiburan kosong di majlis2 ceramah, dengan menyajikan cerita2 yang berlaku di parlimen, setakat ini 2 orang sudah wakil parlimen tempatan kuala krai.

Isu ini timbulnya adalah orang yang bercita2 nak ke Parlimen PRU13 nanti, Pppergh !, kalau kail panjang sejengkal medan parlimen claim elaun, berbangga diri konon nya MP.

Bagi aku MP adalah tak semesti nya dari calon tempatan, buat masa ini pun kita Pas masih ketandusan Wakil yang World Class, bukan setakat nak cerita jalan pecah, culvert tersumbat saja, kita nak bincang hal2 aerospace, IT, Mineral, beyond akhirat, ekonomi, kalau tidak mahir berdebat pun mesti ambil kira, mengemukakan idea2 baru bukan setakat Yes, Yes, Yes idea orang saja dan jadi pak angguk dan tidor di parlimen.

Pas Kelantan mesti terlebih dulu muhasabah diri, kita ada kah calon2 Parlimen berkaliber, Husam yang berkaliber tu pun ramai yang dengki, yang bercita2 tu pulak haprak.

Jaga juga PAS DUN Maneak Urai, sekarang ni ramai dah mula jadi Parasit atau virus [lihat sini], parasit2 ni lah yang akan membuat pengundi hilang kenyakinan pada Pas, mementing diri, rakus, khianat dan tidak amanah, belum jadi wakil rakyat lagi dah buat perangai Setan.

2 comments:

Anonymous said...

tak betul hok demo kata anak krai 2 orang calon tempatan tu.sebenarnya 4 oranglah 2 dari umno cikgu mat razali dan gemulah mat Isa Abang cikgu Hadi.Hok pas pula haji berahim dan nasir .demo ni kira 2campur 2 itu 4lah....Beratlah demo ni.cuma pasal tidor ko pak angguk itu kawe tak tahulah...
tapi kalau nak cerita pasal dr hatta ini kawe boleh bagi tahu .Hok jadi pegawai dia la ni tu kalau demo nak tahu,bekas pak su mail gemulah rejet.dia ambil jadi pegawai parlimen .ada seorang lagi hok kena rejet ydp pas ambil jadi bendahari mengkebang .aku pun tak reti dengan orang pas la ni .

Anonymous said...

siasat betul2 betul ke ada individu tertentu yg kutip pitis pasai tanah lot di kg manik urai baru.

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM