Grab the widget 

Wednesday, December 23, 2009

Pembahagian Lot Kediaman Kg.Baru Manek Urai Ada Tak Kena

Kg. Baru Manek Urai terletak dalam kewasan PRK N41 Manek Urai baru2 ini dan dalam kawasan Parlimen Kuala Krai.

Aku sekarang tengah mengumpul maklumat tentang siapa2 individu dan kot2 ada kakitangan2 egensi kerajaan Negeri yang terlibat sama dalam pembahagian lot2 kediaman di Kg,Baru Manek Urai itu.

Lot2 itu kabar nya ada orang2 tertentu dalam Pas memain peranan dalam pembahagian, kemungkinan ada penjawat2 Parti telah mula membahagi lot2 kawasan stratigik kepada geng2 pimpinan kawasan Pas,kawasan kuala Krai, muslimat juga kabar nya terlibat, ada diantara mereka yang sudah pun memiliki lot2 tersebut.

Sebahagian orang lagi sedang menyenari nama dan memungut wang kepada sesiapa yang ada PITIS untuk lot2 tersebut, takada PITIS tunggu kucing tumbuh tanduk.

Dalam kes ini aku akan cuba highlight kan dari semasa kemasa, tunggu pendedahan isu ini……aku tidak akan terhenti disini saja.

Aku harap pimpinan Pas Kawasan Kuala Krai bertindak dan berbincang dengan pejabat tanah dan jajahan Kuala Krai bagi menyiasat kes ini, kes ini sebenar sudah kecur di peringkat kampung, ada pimpinan peringkat kawasan terlibat, kemungkinan sestengah ketua cawangan Pas turut juga berperanan.

Sekarang mereka seolah2 berebut sama sendiri, yang patut dan layak dapat, tak dapat, yang tak layak, dapat, dapat dan dapat nak lagi jual dan jual bagi anak, bagi menantu dan bagi, bagi, bagi……………………………..

12 comments:

Anonymous said...

lot lot tepi l/raya su kawasan, ketua muslimat dan anak buah ketua cawangan misai tebal, SO, tukang sukat, rm3500.00, arif

tolong dedah nama nama

tuke sukat said...

salam

nik wel tukang kutip duit dan membagi lot, ratus2 ribu colection lot belum bagi lgi,

duit d tgn arif, kak zan dan muslimat lain ada juga, saferdi semua yang kuat2 tepi jalan gmusang.

orang pejabat tanah terlibat juga, yang dapat lot sebenarnya orang dah ada rumah makan gaji, kroni2 parti.

yang angan2 calon manek urai pun ada juga.
uji tak payah masuk capor buat rosak.

hal lot ini pru 13 tergugat.

NAK TAHU said...

Arif mana wei?
sapo arif tu?

Anonymous said...

Kalau betul....... ada penjawat awan yang dapat lot tersebut tanpa mendapat kebenaran pegawai atasan kita lapor pada SPRM .kesalahan dibawah peraturan - peraturan pegawai awan kelakuan dan tatatertib .Bahagian 11 :Tatakelakuan......Jom kita repot biar demo masuk jail ..........

Anonymous said...

Abg Uji tidak terlibat dalam hal ini hok aku dengar .Cuma dia rasa terkilan pasal dia selaku wakil rakyat manik urai demo tak bagi tahu .Demo itu orang kata arif dabonglah ....Hok tok penghulu tino kalau sebut nama arif cukup2 marah.

anak jati manek urai said...

em..yg aku tau org yg x sepatutnya dapat tanah.. dapat tanah...semua pemimpin dun manek urai buleh tanah tu.. org yg layak tp xdak duit nak bayar jd tokleh.. ore kg nak cari duit payoh pastu nak bayar pozek tokleh la..tulong2 la weihh..jgn ambik tanah hak bukan milik kito..kalu layak takpo..tp dok bagi ko kroni2..tunggu lah pru13 ni dun manek urai akan kaloh srupo thn 2004 akibat pemimpin pas duk berebut tanah..ingat!!

Anonymous said...

kpd pimpinan berikut..sila beri perhatian kpd masalah tanah ni..
1.YB DR HATTA RAMLI
2.YB USTAZ LATIF
3.YB ABE UJI
4.YB ABE ARIFF
jgn sampai rakyat membuat amukan dgn menukar anda semua kpd tok wakil UBN..bangkitlah!!!

Anonymous said...

peringatan kpd semua pimpinan pas manek urai..

jalankan amanah anda dgn sebaik2nya..jika tidak bersedialah untuk menjawabnya di hadapan Allah SWT di akhirat kelak..

doa2 org yg teraniaya tiada hijab(dinding)

Anonymous said...

SAYA TERTARIK PASAL PEMBAHAGIAN TANAH DI MANEK URAI. SIAPA SEBENARNYA YANG BERTANGGUNGJAWAB UNTUK PEMBAHAGIAN LOT TERSEBUT. DENGAR CERITA ARWAH BERI AMANAH KPD YB ARIF. YANG LAIN DOK SIBUK2 TU KENAPA? X DAPAT BAHAGIAN KE?

Anonymous said...

SAYA TERTARIK PASAL PEMBAHAGIAN TANAH DI MANEK URAI. SIAPA SEBENARNYA YANG BERTANGGUNGJAWAB UNTUK PEMBAHAGIAN LOT TERSEBUT. DENGAR CERITA ARWAH BERI AMANAH KPD YB ARIF. YANG LAIN DOK SIBUK2 TU KENAPA? X DAPAT BAHAGIAN KE? ambo setuju tu.....

pas mu umno sama said...

mampus la PAS manek urai, orang pencen dari mana mana buleh lot, orang jawatan pas buleh lot jual, lepas nak lgi, orang pas denga umno sama, pakai kopiah menyamar islamik, pakai kopiah tikam toto.

pas mu jahat lamo said...

sabas tuan blog kerana sediakan flatform untok orang dun Mu dedah kejahatan pemimpin pas mu kalu tidak orang tak tahu kejahatan sebelum sebelum.

sabas sabas tuan blog, saya sokong.

kesian abe uji...

Komen Terkini

lain lain artikel