Grab the widget 

Monday, January 24, 2011

PRK Mendedahkan Tembelang Sebenar Umno Johor

Sebelum ini Johor terkenal dengan kubu kuat amno, Johor juga terkenal sebagai lubuk ketuanan melayu, setelah ada PRK Dun Tenang rakyat luar Johor berkesempatan mengenali secara dekat apa yang amno Johor telah lakukan terhadap melayu2 Johor dalam erti kata pembelaan nya dengan sebenar2nya.

DSC00537 pengundi Dun Tenang PRK ni undi lah PAS, biar pemimpin Umno gheti bahasa sikit…

Rupa2 nya hanya sandiwara jah oleh pemimpin2 di berbagai peringkat, maka benar lah kata2 pemimpin2 peringkat tertinggi umno BN bahawa FELDA adalah FIX Deposit KERAjaan BN, benar juga masyarakat Felda bukan setakat berguna kepada pemimpin2 melayu umno saja, malah MCA, MIC dan dan komponen lain BN di semenanjung pun bergantung kepada UNDI dari felda juga.

Tidak ada kuasa ketuanan melayu yang sebenar2 nya kalau umno BN mengharapkan undi2 dari kampung2 tradisi melayu, bandar2 malah dari kaum Cina pun, melainkan undi2 dari Felda dan melayu2 hujung2 kampung yang tak sampai pembangunan dan maklumat serta kaum2 Asli di pedalaman Johor.

Bagi pemimpin2 umno Johor dan KERAjaan umno BN, melayu Felda , Asli serta melayu hujung2 kampung adalah asset yang paling berharga bagi mereka, kerana golongan mudah di cucuk hidung dan perkotak katikan dengan janji2 kosong, serta imbuhan yang tak seberapa hanya musim2 tertentu saja golongan ini perlu di ambil perhatian, selepas itu golongan ini boleh di perlakukan dengan apa saja.

Kalau tidak ada golongan yang aku sebut kan sudah lama pemimpin2 Melayu Johor lenyap, sudah tidak ada lagi pemimpin2 umno yang kaya raya dan bertambah kaya keluarga nya dengan berbagai khiatan dengan harta2 rakyat di REMBAT dan menjual TANAH Kerajaan kepada Cukong mafia Cina yang bertebaran di sekitar Labis umpama nya.

DSC00471 semua barang naik harga kerana penyelewengan BN dan pemimpin2 nya termasuk BINI Najib.

Di Labis dan di DUN Tenang khusus nya, golongan Cina bawahan sendiri pun tidak setuju dengan Mafia2 Cina yang bersekongkol dengan pemimpin2 melayu disini, kerana banyak projek2 KERAjaan di selewengkan, sebagai contoh nya, ada sebuah jambatan dekat Balai Polis di pekan Labis, semasa Sultan Johor hendak ke daerah ini, RM20 ribu kos untuk mengecat pagar jambatan itu yang tak sampai 50 meter panjang telah di bagi SUB kontrak kepada sorang Cina dengan harga RM5 ribu masih Cina Sub ini untung RM2 ribu lebih dengan kerja tak sampai 3 hari……..Oiiiit ! apa ni……….Umno MCA…..ada lagi projek rembat…….longkang tak sampai 200 meter dengan kos  juta2…………siapa rembat duit lebih kalau bukan bekas2 wakil rakyat terdahulu, wakil rakyat mana ni ? Amno BN atau Pas ?……..tentu nya wakil rakyat UMNO yang bersekongkol dengan MCA Labis…….melayu Felda dapat apa ?………..grade buah sawit pun kena tipu…………nak sokong lagi Umno BN PRK nih………?

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel