Grab the widget 

Monday, January 10, 2011

Laluan Gua Musang Ke Kota Bharu Rosak Teruk

Kepada pengguna jalanraya dari pantai barat melalui Kuala Lipis dan dari Ipoh melalui Lojing Gua Musang yang hendak ke Kota Bharu harus berhati2 banyak lokasi2 jalan yang rosak dan berlobang begitu teruk sekali.

image gambar hiasan semata2

Bagi penunggang motorsikal anda hendak lebih berhati2, lubang begitu luas dan dalam, tidak nampak apa2 aktiviti dari pihak berkuasa buat masa ini bagi menyengelara jalan2 ini, begitu juga pihak di beri tanggungjawab untuk menyelia jalan2 yang rosak untuk di baiki segera.

Awas juga kepada kenderaan2 yang menggunakan rim spot dan tayar nipis tolong bawak lebih spare tayar.

Pihak berkuasa mengenai jalan2 ini amat lemah, lihat saja di persimpangan Guchil Batu Balai, di Kok Lanas berdekatan Econ jaya korek2 tinggal………..ppergh, di perkampungan Lemang Lepan jenut dalam dun Manik Urai pun hampess, buta kah mata2 penguasa2 bekaitan, sudah berapa banyak kenderaan2 orang awam rosak….masih lembab agensi2 KERAjaan untuk memantau, tidor musim2 banjir nih…………..perlu di ingat ini jalan persekutuan, pengguna disini dan lain tempat membayar lesen dan cukai jalan untuk mendapatkan perkhidmatan yang lebih baik.

Aku nak bagi tahu, kejadian ini tiap2 kali banjir pasti rosak, apa pasal ?, nak salah kan banjir ? atau mutu kerja sambil lewa asal jadi, Kos berjuta-juta ringgit bagi membaiki jalan itu akhirnya tidak membawa faedah malah bermasalah kepada pengguna kerana jalan terus rosak, tidak mementingkan kualiti atau di buat tanpa membuat kajian terlebih dulu atau semacam sabotaj je, woittt ! ambik tahik lembu laaa untuk kambus lobang2 tu, jimat belanja sikit, yang lebih duit boleh masuk kocek……..JKR(jangan kerja rajin) Roadcare ?…………. ahak……….kroni kot.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM