Grab the widget 

Sunday, December 19, 2010

Iklan Radio X FM Saluran Astro 858 Yang Bodoh.

image Iklan di Radio X FM saluran Astro 858 berbunyi “orang cakap hisap rokok ini Cool….. Hei ! Im sorry, bila dekat je bau hangit, bukak mulut je bau longkang, gigi ???  Astaf azim !, cool ke hisap rokok ni…. ?, jadi tak lah, so jangan hisap rokok “, lebih kurang begitulah bunyi nya, yang penting perhatikan perkataan yang di bold kan.

Aku lama dah terdetik di hati nak komen pasal iklan ni…..sampai budak2 kecik pun terikut2, nampak nya masih berterusan iklan ni disiarkan, macam tidak ada apa2 kesilapan.

Nasihat tu bagus, nak sindir pun biarlah betul, tapi jangan pulak nampak kejahilan kita dalam menegur, kerana radio ni ramai pendengar nya.

Kesian pemegang watak  dalam iklan itu, dia sendiri tidak tahu apa yang dia sebut, nampak sangat kebodohan dan kejahilan nya dalam menyebut istilah2 arab dan Islam.

Betul perkara tu kecik, tapi bukan kah radio juga tujuan nya untuk mendidik ?….di mana pulak peranan penerbit satu2 iklan, atau DJ2 juga jahil, pakai hentam je……….patut nya iklan ini sudah lama tiada atau di perbaiki.

Astaghfirullah al ‘Aziim !….

Astaghfirullah al ‘Aziim !….

Astaghfirullah al ‘Aziim !….

1 comments:

Anonymous said...

takkbirr bro..lama dh aku dgg cm tu.cuma habag kat anak2 aku ja la.masa dgg dlm keta..astaf azimm..kah..kah..kah..kiok..

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM