Grab the widget 

Sunday, November 21, 2010

Umno2 Orang Asli Melayu Felda Undi Pos Dan Melayu Hujung Kampung

Dalam 45 kerusi Dun Kelantan 7 Umno BN, 1. Pengkalan Kubur=melayu hujung kampung, 2. Kok Lanas=undi pos, 3. Bukit Bunga=undi pos dan melayu felda, 4. Kuala Balah=melayu hujung kampung, 5. Nenggiri=orang asli, 6. Galas=orang asli, 7. Paloh=melayu felda, korang boleh google untuk melihat lokasi2 yang aku berikan ini, ini lah antara mentaliti orang yang mengundi Umno BN di Kelantan

Daripada 14 kerusi Parlimen Umno BN 2 jah, 1. Jeli=orang asli, melayu hujung kampung, melayu felda dan undi pos, Calon nya dari Bachok, 2. Lu Musang=orang asli, melayu felda, melayu hujung kampung dan undi pos, Calon nya dari KB. Korang pikir lah Umno BN menang hanya di tempat2 melayu dan Orang Asli yang meminta2 jah, umno sangat suka selagi ada makhluk yang meminta2 nih….senang cucuk hidung dan juga Umno lebih suka kalau Orang Asli masih primitif.

Berbalik di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, dari 11 kerusi Parlimen Umno BN hanya menang 1 kerusi jah, parti pembangkang menguasai kerusi-kerusi parlimen untuk Kuala Lumpur, iaitu Parti Tindakan Demokratik (5 kerusi), Parti Keadilan Rakyat (4 kerusi), dan Parti Islam Se-Malaysia (1 kerusi); cuma tinggal satu kerusi Dewan Rakyat yang diduduki oleh BN iaitu Zulhasnan Rafique yang mewakili Setiawangsa.

image ini dunia KL, bukan dunia Orang Asli Lu Musang dan Jeli.

Walau pun demikian Orang Asli yang setia dengan Umno BN, tapi mereka masih ketinggalan dari segenap sudut, ini semua angkara sikap gelojoh dan RASUAH pemimpin2 Umno sendiri, berapa kerat sangat Orang Asli yang berjaya berbanding masih ramai lagi yang hidup secara perimitif walau pun sudah lebih 53 tahun negara merdeka, ada JHEOA pun tarak guna punya, buat kaya kan staff nya jah.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM