Grab the widget 

Friday, November 19, 2010

Umno Kelantan Bukan Jaguh Kepada Rakyat Kelantan

Sementara ada kuasa di peringkat pusat, wakil2 umno Kelantan macam sial, langsung tiada semangat kenegerian, ada menteri pun tak guna sial juga.

image Dalam keadaan KERAjaan pusat mengaut segala macam cukai2 dan segala hasil  cukai bumi Kelantan, apa yang sepatut KERAjaan pusat pulang balik kan kepada negeri Kelantan sebagai timbal balik apa yang rakyat Kelantan telah korban kan, ada dalang pulak yang menyekat nya, hantu jembalang kepala Umno Kelantan lah yang menjadi tali barut menyekat nya.

image

Memang sepatut nya Kepala2 Umno ini di sumpah seranah, langsung tidak demokratik, tidak ada hati perut jauh sekali untuk membela 99% melayu rakyat Kelantan termasuk melayu2 Umno yang sedia ada, apa sebenar nya tujuan Umno ada di Kelantan ?, melainkan menyusah menyusahkan rakyat Kelantan saja, akhir2 ini Umno sudah tidak RELEVAN lagi di Kelantan, tak tahu apa arah tujuan perjuangan nya.

Setelah hasil Petroleum dari perut bumi Kelantan di rembat oleh Umno BN selama ini, apa pulak jasa Umno BN beri sebalik nya, apa kah berbaloi hanya dengan RM20 juta lebih baru2 ini yang di namakan wang ihsan ?, seperti peruntukan untuk membeli barang keperluan harian jah…………bangsat sangat rakyat Kelantan nih…………..[lihat fakta petroleum Kelantan] .

Di sebalik kejahaatn Umno2 Kelantan, korang boleh lihat Kepala2 Umno Kelantan bermewah2, lihat saja Ketua2 apa saja dalam hiraki pimpinan umno Kelantan, kalau dulu SENGKEK kini jutawan, kaya raya hasil dari kadang2 projek yang tak masuk akal agihan dari JPP dan Kesedar…………….asal ada projek…..wang boleh cair dan boleh mengalir ke dalam poket Kepala2 Umno, biar lah antara2 projek itu membazir dan tidak ekonomik janji mereka boleh menjaga perut2 sebahagian dari pembodek2 Umno.

SONY DSC Kepala2 Umno Kelantan JAGUH berjuang untuk isi perut sendiri jah.

Itu lah hakikat sebenar Umno Kelantan, mereka berjuang untuk segelintir umno Kelantan jah, tak lebih dari itu, pundek pukimak kalau kata Umno Kelantan berjuang untuk bangsa melayu Kelantan, apa jasa nya ?, kalau ada pun bukan dari harta pusaka mak bapak pemimpin2 umno…………, woiit ! berapa jah Kerajaan negeri dapat dari cukai hasil bumi Kelantan, selebih nya di rompak oleh KERAjaan yang di nasihat YAHUDI, senang2 pulak ROSMAH berjoli2, kalau Umno tidak mahu peduli kan Kelantan OK, pulang balik semua hasil2 cukai yang datang dari bumi dan cukai yang di bayar oleh rakyat negeri Kelantan, nasib baik juga ada bumi Kelantan dalam Persekutuan Tanah Melayu dan Malaysia, boleh juga di sebut Petroleum di PESISIR bumi negeri Kelantan, kalau tak…………….di pesisir bumi NEGARA Kelantan lah jawab nya, sebagaimana Brunai.

RM samahAneh Kepala2 Umno Kelantan yang kata berjuang untuk bangsa melayu, kepala2 ni juga lah yang MENYEKAT dan menafikan HAK2 rakyat Kelantan yang termaktub dalam perlembagaan malaysia.

3 comments:

gedebeKB said...

Tok Gawo,
bila mulut dinganga untuk bercerita mengenai "UMNO Kelantan Bukan Jaguh Kepada Rakyat Kelantan", aku terasa zalim untuk membicarakannya, ini disebabkan aku bukan penyokong UMNO dan mahu akhiri kekuasaan UMNO dlm PRU13 nanti. Sepatutnya tajuk ini dibicara dalam blog yg cenderung kpd UMNO, untuk bermuhasabah. Namun aku gagahi untuk berkata ikhlas, kerana aku adalah "seorang pendakwah, bukan seorang penghukum".
UMNO Kelantan gagal meyakinkan rakyat bahawa "UMNO adalah parti pembela rakyat". Hakikatnya, imej UMNO dimata lendir dan mata hati rakyat Kelantan amat teruk, UMNO dianggap sebagai organisasi yang dipenuhi dgn org-org yang tamak, bermata duitan, kaki rasuah, kaki buli, kaki ampu dan lanun darat.
Walaupun suara dari UMNO menentang dan menafikan pendapat ini secara terang, namun hati mereka secara sembunyi mengakuinya.
Penyakit ini menyerang UMNO Kelantan bukan sahaja diperingkat pemimpin tertinggi, bahkan diperingkat cawangan. Ini bermakna urutan kepimpinan UMNO Kelantan terdiri dari mereka yang mempunyai penyakit "kencing manis yg kronik".
Namun tiada siapa pun yg sanggup bangun mengubahnya, bahkan dlm keadaan tertentu UMNO Kelantan cuba menunjulkan mereka yg mempunyai penyakit kronik ini, sebagai jaguh kebanggaan milik mereka.
Sebagai contoh, dlm PRK DUN Galas lepas, seorg berstatus ulamak UMNO telah memberi imej buruk kepada UMNO dgn mencerca TGNA. Cercaan ini pada hakikatnya, tidak dapat diterima oleh rakyat Kelantan. Persoalannya, kenapa UMNO terpaksa membela ketololannya dan menanggapnya sebagai seorang jaguh.

-mungkin disambung-

TOK WALI PAS said...

KALU TENGOK PEMIMPIN PAS SAMA JUGA CUMA BEZANYA MEREKA NI BERKOPIAH. JADI PENGIKUTPUN DOK INGAT MEREKA2 NI BAIK ORANGNYA, WALHAL KEJADAH RASUAH JUGA. CUBA TANYA KICKDEFELLA, KORANG PENCACAI APA TAHU.

KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH

gedebeKB said...

TOK WALI PAS,

tanya kickdefella?
kah kah kah!
lawak rasa nak terberak,
kickdefella kaki botol tu?,

kau ni betul-betul bodoh dan tolol,
orang dalam mabuk, asyik bercakap meracau aje, buat saksi nikah pun tak sah. Ini pula nak dijadilan rujukan ......

Komen Terkini

lain lain artikel