Grab the widget 

Friday, November 12, 2010

PKR Kuala Krai 1400 Ahli Jah Pas Korban Kerusi Dun Guchil

Kuota ke mota, kira masuk akal memang tak masuk akal, kerusi yang selama ini milik Pas dan Pas pernah menang beberapa kali di Dun ini kalau tak  silap aku, malang sekali Dun ini tergadai pada PRU12 lalu kerana kecerdikan Pas Kuala Krai atau pun Pas Kelantan.

image bakal calon PKR Dun Guchil

Cuba korang pikir, keseluruhan Parlimen Kuala Krai ahli PKR hanya seramai 1400 orang jah……ramai lagi ahli Pas Guchil, 1400 orang tu bertaburan, kalau di pilih yang Guchil nya berapa kerat jah……….kalau nak kata Pas Guchil DEBET aiii ! Pengarah MTD nya bukan calang2 orang, bekas ADUN, bekas Ketua Pemuda Negeri nah lagi, pendek kata semua BEKAS dia ada, suara ?…….ooo mak oi ! bergegar……..Ketua Kawasan sepupu dia, mana tak kuat, sedara mara dalam ajk lagi………, oiiit ! Pas Guchil dan Pas Kuala Krai apa Lu orang bikin hah !.

Dengar kabar nya kalau PKR letak calon dia lagi pada PRU13 nanti orang2 Pas Guchil tak mahu keluar mengndi, kalau ini berlaku siapa nak di salah kan, kemungkinan PKR Kuala Krai akan Calon kan Ketua cabang nya baru Cik Gu Lan, Tuan Zamri out dah……….., ahli nya sendiri tolak dia pada pemilihan baru ni, Cik Gu Lan kini tengah KOYA dan berangan, oleh itu Pas Guchil mesti  berbuat sesuatu, tak malu ke orang Pas Dun Guchil, orang kata Pas Guchil ni nadi Pas Kuala Krai, nadi hape time pilihanraya meracau nak nak jadi calon tempat orang, di Manik Urai la, Mengkebang la…………. tapi Dabong tak ada siapa nak berebut Pulak………….Pundek la Lu Orang………. nak tu tempat2 yang agak selamat jah….tempat sendiri GADAI nanti makan bunga jah….

Sepatut nya PKR tak payah nak letak calon2 nya di Kelantan nih, tumpu saja belah pantai barat nun, Kelantan memadai Pas Jah kawal Umno nih, kalau PKR silap2 LOMPAT, aku risau la parti bekas suku sakat Umno nih, susah nak kikis tabiat lama nya.

7 comments:

Anonymous said...

PAS bagi Gucil hari tu sebab PAS tak sangka akan menang di situ, itu saja, PRU 13 gerenti ambil balik.

heidiali said...

salam..kalau letak calon PKR ke calon luar lagi ke,,saya rela biar kertas undi saya jadi rosak

ore tuale said...

kalu cikgu lan jadi calon, kawe mula mula tak mengundi, eksyen sikit cikgu ni, ore pas gucil pula asik berkekah sama sdri.

tok ggawo said...

salam semua !

pada pengamatan aku roslan ini susah kenal orang, sikap ego ada pada nya, aku rasa tak layak jadi calon atau ketua cabang, arifin mantan pemangku ketua cabang dulu lagi sesuai, low profile dan mudah kenal orang, tuan zamri lagi lahhh.

aku ada hak nak komen pada siapa2 atas dasar demokrasi, lagi pulak nak pilih pemimpin, PEMIMPIN bukan senang2 nak jadi, orang kena nilai sebelum pilih dan undi, ini masalah masa depan negara, bukan main macam budak2.

Ranting said...

Alaaa...PAS Kuala Krai memang macam tu...berebut sama2 sendiri punya pasal...rela bagi kat PKR drp musuh politik kita xdapat jadi calon...sama2 PAS tuh..bengong ke apa?? Seakrang terima lah nasib,....aku sokong kalau PAS Guchil tak payah kelayr mengundi la nanti jika calonnya dari PKR..PKR ni ntah apa2 ntah...xtau hujung pangkall..ahli yg 1400 tu ntah2 ahli PAS pun ada...bukan blh percaya..dgr cerita di Dabong mcm tu lah ddiorang buat...amik ahli PAS jadi ahli PKR...hampeh punya PKR...lu get out lah PKR!!! Menyusahkan jer...

gedebeKB said...

Politik adalah satu seni, tahaluf politik adalah suatu kaedah untuk memudahkan langkah politik.
Bila tahaluf politik diadakan, mana-mana politik mesti berada dalam kedudukan menang-menang. Disitu dapat kerugian, disitu juga terdapat keuntungan, disitu ada keuntungan, disitu juga terdapat kerugian.
Disini nyata bahawa PAS tidak rugi menyerahkan kerusi dikubu kuat PAS kepada PKR, kerana PAS memperolehi kerusi diluar kubu kuat PAS dengan bantuan PKR.
DUN Ghucil merupakan hak PKR, keadaan ini kekal milik PKR kecuali penjanjian baru diadakan, Islam adalah agama yg menghormati akad penjanjian.

Nama dan gambar yang disiarkan di atas adalah hanya hiasan sahaja, mereka ini tidak layak untuk sebagai wakil rakyat PAS di DUN Guchil. Kerana wakil rakyat yang ada adalah wakil rakyat bersama PAS&PKR.

Ranting said...

Tak pernah lagi merasai PAS&PKR ni sama...PAS adalah PAS, dan PKR adalah PKR...dan aku nk tanya la, apa tujuan PKR ditubuhkan?? Untuk apa?? Islam? kan PAS dah ada, Melayu?? kan UMNO dh ada...so, masihkan relevan si PKR ni??
Sokong jika orang2 PAS Dun Guchil ke, Mengkebang ke, Manek Urai ke, Dabong ke, jangan undi calon PKR...

Komen Terkini

lain lain artikel