Grab the widget 

Tuesday, October 12, 2010

KULI Gurkha Umno Dan Najib PRK N45 Dun Galas

KULI yang tersohor di HULU tetapi tidak di UTARA tempat ramai orang CERDIK, Kuli yang sebelum ini di pinggirkan oleh Umno pusat dan negeri, rasa berbesar hati kerana juak2 umno sudah mula memuji penuh mulut di atas kewibawaan kuli yang lepas2 kunun nya.

image

Di peringkat negeri kuli tersohor kerana berstatus anak RAJA kunun nya, walau demikian pun kuli tidak boleh buat apa2 setakat status itu jah, kuli tersohor pun di Lu Musang jah, kalau dulu2 HULU KELANTAN tempat JIN bertendang, sebelah utara kelantan dan tempat kerabat2 nya kuli tak pernah di uji, mungkin kah kerabat kuli ramai di Lu Musang ?, mungkin jugak….semasa HULU Kelantan, disini perhubungan susah, telokomunikasi tiada, hanya yang ada cerita mulut ke mulut jah yang dapat mencerita kan kehebatan anak raja ini, tak ramai orang cerdik di sini masa itu berbanding belah utara.

Jaman Lu Musang berbeza pada jaman Hulu Kelantan, di buat nya Felda dan Kesedar, di punggah nya Melayu2 umno utara di masuk kan  ke tanah rancangan felda dan kesedar sebagai FIX deposit umno, maka tersohor lah lagi anak raja ini.

Kuli sangat bernasib baik di pilih sepanjang karier politik nya oleh pengundi2 yang tahap bawah tempurung pemikiran nya masa dulu, juga dipilih oleh Melayu2 Felda dan Kesedar yang senang di cucuk hidung.

Kenapa kuli tidak memilih mengadu nasib di utara kelantan tempat ramai kaum kerabat nya ?.

KULI akan menjadi GURKHA selama2 nya, kalau KULI tidak mengikut rentak pembaharuan jaman moden, dulu KULI boleh lah bertanding atas apa2 saja lambang pun, BN, S46 orang HULU masa tu tetap pilih KULI, silap percaturan hujung2 hayat nanti, orang LU MUSANG akan korbankan KULI juga akhir nya, sebagaimana dalam umno Lu Musang sudah berpuak2 dan ada yang berani secara terang2an menentang apa2 saja keputusan KULI.

Sayang KULI yang berimage bersih kekal dalam Parti RASUAH yang RASIS, walau pun budaya RASUAH yang di benci KULI, tetapi KULI juga sebahagian RASUAH.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM