Grab the widget 

Sunday, September 26, 2010

UMNO Halang USNO Sabah Di Daftar Semula

Tang Umno haram nak hidupkan semula senang2 jah, budak2 baru tak sedar yang umno ada sekarang ni bukan nya yang ORI, umno yang ada hari ini sebenar nya TIRUAN, seluruh melayu kena kencing, yang benar2 perjuangkan melayu hingga melayu hari ini boleh rasa selesa adalah hasil usaha dari umno yang ori dulu.

Hilang kan perkataan (baru) dakwa kunun nya umno (baru) berusia lebih 60 tahun, umno ori telah menjadi huru hara masa Madey kutty jadi presiden, semua orang tahu dia yang mampos kan Umno ORI kemudian dia hidup kan kembali dengan dia ahli No.00000001 dan nenek hasmah No.00000002, malah tungku, tun razak dan mungkin juga hussein onn bukan lagi ahli umno (baru) yang di  rekod kan.

Orang Islam tempatan Sabah berusaha memulihkan parti Pertubuhan Kebangsaan Bersatu Sabah (Usno) yang dibatalkan pendaftarannya pada 1993 yang disifatkan sebagai ancaman kepada Umno Sabah.

DSC06003 Umno pernah Haram dan Madey hidupkan kembali dengan nama Umno (baru)

Protem presiden Usno 2006, Perais Sharif Baba memulakan usaha baru untuk mendaftar semula parti itu atas alasan parti itu bukan diharamkan.

image

Permohonan untuk mendaftar semula parti sejak Julai 2008 masih belum diluluskan selepas percubaan pertama ditolak oleh ROS tanpa memberi apa-apa sebab.

"Kami tidak nampak apa-apa sebab kenapa parti tidak boleh dihidupkan semula untuk meneruskan perjuangannya dan memelihara hak rakyat Sabah," kata Perais kelmarin.

Katanya, ini merupaka usaha kedua selepas yang pertama pada 2006 ditolak pada Julai 2008.  Kami sedang menunggu keputusan selama dua tahun tanpa apa-apa berita.

Perais menegaskan tidak ada sebab ROS menolak permohonan untuk mendaftar semula Usno apabila malahan Umno yang diharamkan dibenarkan untuk didaftar semula sebagai Umno Baru. Selepas itu, parti ini dibenarkan pula untuk menyebut dirinya sebagai Umno," tambah beliau. DSC05968 Nenek ni Ahli Umno (baru) No.0002

Beliau berkata, parti Usno tidak berpuas hati bahawa tiga parti yang membuat permohonan lebih lewat dari Usno – Parti Makkal Sakthi Malaysia, Parti Cinta Sabah dan Parti Sosialis Malaysia – diluluskan pendaftarannya oleh ROS.

2 comments:

Anonymous said...

0001 & 0002 dah keluar hari tu, jadi barang kali nombornya dah lain. Kalau nombornya masih 0001 & 0002 laporkan ROS sebab ada penyelewengan di dalam Parti Kebangsaan Puaka Melayu Bersatu ni.

cicit ngah layor said...

Teman yg tak bersekolah ni pon tau sebab musababnyer ngaper ROS tak bagi USNO hidup balik.Kalau dihidupkan balik,berduyan2 ler org pekembor masuk USNO.Komer bukan tak tau peghangai org Sabah,asai tak bekenan ajer,demer tolak kelongkang.Semanjak dua menjak ni komer ingat org Sabah tu bekenan sangat ker dgn pekembor tu.Dah nampak dah weh,ghetak nunggu belah dah tu.Org Tundun Behangin dah tentu isi borang USNO,tinggai pekembor terkontang kanting.Takut ler demer...Lawan sampai dapat Yob...

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM