Grab the widget 

Tuesday, September 28, 2010

Umno Boleh Mempertaruhkan ZAMIHAN N45 Dun Galas

Merupakan anak tempatan, berjawatan tinggi di Jakim, lantang dan mungkin di segani oleh Melayu tempatan, belum tentu di terima oleh bukan melayu, malah segelintir umno Gua Musang dan Galas tidak gemar kepada imej ulama.

Us Zamihan Hj Mat Zin al-Ghari, dilahirkan di Gua Musang, Kel, Umur 33thn, B.A (Hons) Syariah & Peng Islam (Mutah, Jordan), M.A (Tasawwuf) UKM), sdg menyiapkan Tesis Phd (Usuluddin & Falsafah) UKM. Panel Soal Jwb Agama JAKIM. Panelis Forum, Seminar, Ceramah, Diskusi Jabatan Agama, Jabatan Mufti, Kementerian & Sykt Swasta. Muncul dalam Klasik FM,IKIM FM. Penulis buku2 agama dan menulis di akhbar. Sekarang sebagai Ketua Kelas Tafaqquh Pakar,JAKIM Siri ke 2/2008. Boleh dihubungi : 012-2465518. Atau email : alsalafi76@yahoo.com. Syukran

image zamihan mat zin

Atau agak aneh dan luar biasa kalau golongan berimej ulama menonjol diri dalam Umno, khas umno Gua Musang dan Dun Galas yang sering berpuak2, tambah mengharu biru lagi bila campur tangan PERKASA yang Rasis, kemungkinan bukan melayu akan menolak BN dalam PRK Dun Galas nanti, kerana ramai ahli2 Umno telah menyertai perkasa.

Umno dan Perkasa berpisah tiada, dalam situasi tertentu Umno akan guna perkasa untuk kepentingan politik nya, Dun galas nanti umno akan berpura2 BERbalah dengan Perkasa dengan tujuan untuk mengambil hati pengundi Dun Galas.

Walau apa pun, pakatan rakyat harus memantau pergerakan Presiden perkasa, khusus nya di akhir saat pembuangan undi, Brohing boleh menjadi musang di malam dan dinihari untuk membahagi buah tangan seperti mana pernah berlaku di PRK Manik Urai tempoh hari.

Kalangan jawatan kuasa Umno bahagian Gua Musang terbahagi beberpa group, KULI group lain, Saufi deraman, Bazlan yang kaya raya dengan Umno dan Ketua wanita nya juga tak kurang perpecahan nya, lihat saja pemilihan parti itu sebelum ini. ada 2 kali mesyuarat, 1 group KUli dan yang lain 1 lagi.

Dalam parti caca merba ini ZAMIHAN boleh lah mendampingi stopa mamat, Kuli atau pemimpin Umno peringkat pusat untuk melobi supaya terpilih sebagai calon Dun Galas untuk menguji kebolehan nya, kuasa politik adalah perlu berbanding kuasa di jabatan2 KERAjaan, kerana kuasa politik boleh merubah segala nya.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM