Grab the widget 

Monday, September 06, 2010

TV3 Bawah Media Prima Dan Johan Jaafar Tiada Penasihat Syariah

Isu iklan TV3 menyamakan perayaan Aidil Fitri dengan unsur-unsur Krismas, Hindu dan Buddha apabila memuatkan elemen menaiki beca terbang ala Santa Claus, bunga teratai dan pelita, telah membawa kepada bantahan Umat Islam Malaysia.

johan tv3 hina islam  Johan jaafar lembaga pengarah media prima yang TV3 bawah nya

Sememang nya sedari dulu lagi Media2 penyokong Umno ni membuat onar, dengan propaganda nya termasuk siaran2 yang menyentuh sensitiviti umat Islam adalah perkara biasa jah.

Sebesar2 syarikat ini tiada langsung penasihat Syariah nya, segala siaran yang disiar kan berkaitan agama MAIN PAKAI kepala LUTUT jah, dari dulu lagi aku dah kata UMNO guna kepala LUTUT dan kepala HOTAK mereka jah tanpa merujuk kepada mana2 agensi Agama.

image iklan yang dikatakan di siar TV3 suku

Lembaga2 pengarah di media prima ini semua orang kenal BOSS nya JOHAN JAAFAR yang totok UMNO, Ugama pakai kepala HOTAK, korang semua kenal kan mamat nih, patut la dia sebelum  ini kuat  MELALAK mempertahan kan Umno di mana2 FORUM pun, tahu dah tahap Agama puak2 nih ?, hal2 HIBURAN puak2 ni memang ALIM.

Johan bin Jaafar merupakan rakyat Malaysia berketurunan Melayu. dia ni merupakan pengerusi Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) menggantikan  kamalul ariffin. dia juga merupakan pengerusi Media Prima Berhad dan juga pengarah di dalam Kumpulan New Straits Time Berhad, lihat media2 perdan yang di kawal oleh mamat ni [klik sini]

Walau pun kata nya iklan itu sudah di tarik balik, tapi sepatut nya perkara ini tidak boleh berlaku, kalau pihak di media prima berhati2 dalam hal Agama, [lihat sini].

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM