Grab the widget 

Saturday, June 26, 2010

Ulama Muda Ada Tawar Menawar Sebelum Menyertai Umno

Kenapa mengambil masa begitu lama yang dikatakan Ulama muda ni untuk meyertai Umno ?, mereka lahir dari negara mana ?, bila masuk Malaysia ?.

Sebelum ini di mana mereka2 ini ?, sememang nya mereka menyertai Umno hanya kerana habuan, mereka ini sememang nya tidak bertanggung jawab dalam hala tuju politik bernegara, amat dangkal baru sekarang menyertai politik, itu pun dengan berbagai2 janji, ini kerana realiti Umno yang suka menyogok.

Satu soalan lagi, adakah mereka baru mendaftar menjadi ahli Umno atau sememang nya darah daging berketurunan Umno ?, sejak dulu dan kini, buat lawak laa ulama ni dekat2 pilihanraya cari duit, macam cerita P.Ramlee la pulak 40 penyamun.

Ulama seperti ini tidak perlu di hormati, kerana mereka membiarkan sekian lama negara di perintah dengan ideologi kabur Umno dengan terang2an bercanggah dengan peraturan Islam, mampu kah meraka2 ini merobah Umno ?, sedang kan sebelum sudah ramai Ulama senyap kata madey tidak bolih buat apa2, mereka hanya boneka Umno sambil merembat elaun2 dan gaji buta jah, sebagai pengunci mulut dan otak mereka.

Di bawah ini ayat2 bodoh pertama ulama muda, yang bermaksud politik suku ugama suku.

Aku tidak heran bila meraka di namakan Ulama Umno, kerana mereka berapa kerat jah berbanding ramai nya sekular2 dalam Umno yang berpandangan kebaratan.

Mampos Umno, pergi jahannam lah Umno !.

4 comments:

UlarDalamSemak said...

ha ha ha!
ini baru ada kelas brother,
asyik lawan tok jahil aje, mana ada kelas, bersiap dewan ulamak PAS, ulamak muda yang paling ramai menyertai UMNO adalah orang Kelantan.
ulamak muda kah kah kah! ulamak tua buat apa, jadi termpah kayu dah, mana perginya Mid Man, dollah mat zin, yusof nor, nakhaie, harunsani.
TQ Asri kerana berjaya bawa masuk ulamak ini masuk UMNO, kalau puak-puak ni masuk dalam PAS, bala besar.
Beberapa kerat ulamak/ustaz yang ada dalam PAS pun tak terlarat nak layan, mengalahkan UMNO kalau bab merembat dan menyamun harta rakyat, pandai belakun. Bukan nak mengata brother, ada bukti, lihat aje kiri kanan. Dirembat harta rakyat kelantan seperti merembat harta ghanimah.

azman kamarul said...

Mereka adalah serigala yang sedang memburu habuan untuk membuncitkan perut masing-masing.

mz said...

bro; aku ade pandangan lain berkanaan merka2 ini-semua yg masuk adalah golongan muda yg dipanggil salaf dan Dicop wahabi oleh golongan ulama konservatif. mereka masuk umno sebab penarik dan penolak

faktor penarik- asal mereka adalah pendakwah bebas (dan aku pasti dlm pilihanraya mereka sokong pas).tp sebab dicop wahabi dan tak jadi ahli umno mereka dikenakan tindakan@tak bg tauliah oleh jabtan agama islam negeri selain perlis dan kelantan(sbb takyah tauliah).jadi utk teruskan dakwah dkt masjid direct kpd umum terpaksalah masuk umno. Tgk nanti jais mungkin akan bg tauliah.hehe

faktor Penolak- bukan shj di negeri bn selain perlis mereka dihalang , dinegeri PR juga dihalang.cth selangor-jais yg halang tp itu tak ada hal lagi.sebab sejarh masjid/surau dekat selangor ni walaupun jais halang tp kalau ajk masjid-atau surau masih panggil bg kuliah, masih lagi boleh jalan. Tp sejak akhir2 ini, ajk masjid sendiri enggan membenarkan mereka bg kuliah lagi. Cth dkt surau aku dkt shah alam-semua yg dicop wahabi tidak lagi dipanggil bg kuliah selepas ajk masjid bertukar tangan kepada golongan konservatif..

Kesimpulannya: tak masuk umno-mereka takleh bg kuliah. negeri pr atau ajk surau bawah pr pon tolak mereka-takde pilihan lain melainkan masuk umno-at least boleh bg kuliah kat surau lagi..kalau tak langsung tak boleh- sebab golongan konservatif dlm pas pon tolak mereka. dan yg rugi sebenarnya PAS dan PR juga..disebabkan sebilangan golongan konservatif pas tak boleh berbeza pandangan- bg aku memang ade golongan yg dicop wahabi yga agak eksterm-sama juga yg sunni ni-ada gak yg eksterm- tp ramai gak yg pemikiran sederhana.sepatutnya berlapang dada- sekrg org dah lari..

Anonymous said...

salam,

ada sapa-sapa yang ada senarai lengkap 40 penyamun ni, tak? boleh buat profile nak tayang kat umum ni la muka anjing yang tuhan sebut dalam quran yg sentiasa jelir lidah mereka utk dunia....

spy leman

Komen Terkini

lain lain artikel