Grab the widget 

Wednesday, March 10, 2010

Kalau Kelantan Bukan Sebahagian M’sia

Dapat kah KERAjaan persekutuan 5% bayaran tunai hasil dari pengeluaran Gas dan Petroleum di luar pesisir pantai atau di daratan Kelantan ?, kalau Kelantan bukan sebahagian M’sia ?, walau pun Ordinan Darurat 1969 yang telah di mansuhkan kata hanya 3 batu nautika saja Kelantan berhak mendapat 5% bayaran tunai (royalti) dari petronas ?.

Merasakah Awe Adek, Stopa mamat jadi Menteri kalau Kelantan bukan sebahagian M’sia ?, walau pun warga Bachok tak pilih Awe adek menjadi wakil rakyat bachok, Stopa pulak lari dari kampung halaman dengan memintak simpati warga JELI pulak ?.

Kenapa pulak Negara Berunai kaya raya termasuk rakyat nya  berbanding jiran nya Negeri Sabah ?.

Sabah yang ramai antara warga nya terpaksa merantau sampai ke semenanjung untuk mencari rezeki, apa KERAjaan persekutuan memanafaat kan hasil bumi yang di LAHAP dari bumi Sabah ?, kenapa, kenapa ?.

Dengan berbekal kan hanya 6 kerusi DUN berlagak macam MAHARAJA, Oiiii! UMNO, sedar lah sejak merdeka dan Kelantan sebahagian M’sia Parti mana paling lama terajui Kelantan hah ?.

Dasar penderhaka…………………….orang kelantan teramat benci pada UMNO, tengok saja pada pencacai2 UMNO Kelantan 2-3 ekor tuh, jahat, lahap, haloba, penderhaka dan pengkhianat pada rakyat Kelantan, rakyatt kelantan akan ingat sampai bila2 dan tak mungkin akan memberi mandat pada parti jahat ini untuk mentadbir kelantan, InsyAallah.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM