Grab the widget 

Saturday, March 27, 2010

Pilih Pemimpin Yang Tak Di Cucuk Hidung PRK 94

"Jika mahu menjadi atau memilih pemimpin negara, lebih baik tidak dicucuk hidung oleh kuasa lain kerana kemungkinan individu berkenaan mempunyai kepentingan kuasa luar terhadap diri sendiri.

"Lebih baik negara mempunyai pilihan membuat polisi sendiri berbanding dengan polisi yang dipaksa oleh negara atau kuasa lain," titah Sultan Kedah pada Majlis Konvokesyen Ke-23 Universiti Utara Malaysia (UUM) di sini pada Sabtu. [lihat disini]

Yang lebih patut lagi kalau hendak menjadi pemimpin atau memilih pemimpin biar lah dengan cara Demokrasi, jangan merampas kuasa seperti di PERAK.

Lebih baik lagi kalau hendak kekal memimpin, ikut lah segala peraturan dan undang2 sedia ada tanpa merogol atau melanggar segala peraturan yang di daulat bersama.

Yang paling penting, berpeluang jadi pemimpin jangan RASUAH dan MERAMPAS hak rakyat sewenang2 nya, seperti Royalti Petroleum Kelantan.

Yang paling CELAKO setelah berpeluang memimpin dan berkuasa keatas negara, Pemimpin Islam tidak mendaulat kan syari’at Islam, betambah celako lagi menolak hukum ISLAM, umpama nya HUDUD.

Paling aman, jangan BEREBUT KUASA, sebab bila berkuasa bolih buat apa saja.

Tersangat BAHALUL, bila MUFTI jadi MUFTA.. [sumber berkaitan BERNAMA]

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM