Grab the widget 

Tuesday, March 02, 2010

Ali Rustam Raje Melake ?

Tiada sejarah tepat kenapa system beraja dan kesultanan Melaka tiada ?, adakah Melayu, Keling, Feringgi, Portugis, Arab, Baba Nyonya dan sebagai nya yang menghilang kan system itu ?, dimana Melayu waktu itu ?, sudah wujud kah UMNO masa tu ?, sepatut nya Umno mesti mengekalkan system itu, demi untuk menjaga MELAYU Melaka.

Walau pun Melaka tiada Raja dapat juga beri gelaran DATO’ pada Shah Rukh Khan, sebenar SRK tu RAJA dah, jadi SRK akan pakai title macam ni……YAM. Shah Dato’ Rukh Khan, kah ! kah ! kah !.

Sampai sekarang pun susah nak dengar keturunan Melaka memakai pangkal nama dengan gelaran Raja, Tengku, Nik, Megat dan Hang pun kurang, Kedah pulak popular dengan Hang, Kah ! kah ! kah !, dimana keturunan Raja2 Melaka yang ada dalam negeri Melaka ?, SRK ?, eh ! mamat ni makan PARPUKARI di India laa.., lagi pun mamat ni BELANJA BESAR, Melaka negeri kecik kalau dia jadi Raja pun buat nanya Melaka jah.

Ada lagi kah Melaka sekarang ini ?, Oi mak !, hebat !, Melaka setanding juga dengan lain2 negeri di M’sia ini, itu pun belum terima Wang Ihsan Petrolem lagi, tidak mustahil akan dapat, Melaka juga pernah ada “eye on malaysia” cewah !, ini perlu kita terima hakikat.

Tapi kan…… Melaka ni kalau PR dapat memerintah lagi best, semua rakyat nya bolih jadi RAJA, ada kuasa, iaitu KUASA RAKYAT tak kira agama dan bangsa, semua ikut demokrasi berlandaskan Islam, ini UMNO pulak satu2 nya jadi RAJA, raja RASUAH.

Senyum lah kau Ali Rustam Oi !……kurang sikit sakit kepala, kerana tak banyak kepala……………..lahabau kau ulau belingkau atas pagau hagham tak sadau…………………………..teringat Arwah Tun Ghafar semasa jadi TPM Madey dulu, Alfatihah !….

see my lawyer.

1 comments:

ISA said...

Salam Bro,

Hehehe.. menarik pulak..., gua cilok sikit jer... boleh la....

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM