Grab the widget 

Tuesday, March 02, 2010

Pengarah Perhutanan Rasuah

Jabatan ni lah antara yang PANAS, macam lubuk EMAS hitam, semua orang TERKAM, di Kelantan pun ada juga jabatan nih.

Kalau aku sebut lebih2 tentang jabatan ni nanti orang kata aku dengki pulak.

Di negeri2 PR perintah jabatan ni lah jadi tumpuan orang2 parti jadi pelobi, phhuhhh !.

Itu Pengarah, tak kira lagi kakitangan kecik, tukang ukur sempadan pun lumayan, anjak sempadan sikit jah ribu2 RM, siapa tahu dalam hutan belantara, bukan di putra jaya.

SPRM patut sangat2 pantau jabatan ni, nun ! di pejabat kecik2 nuh apa kurang nya, RENJER tukang mengesah sempadan kawasan balak nuh !, aik ! office boy tukang angkat file tumpang sekaki jugak ?, orang ramai macam nak beli tiket bas di pejabat menatang nih.

Pengarah Perhutanan Negeri Kedah, Kasim Osman, 56, dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menerima suapan sebanyak RM5,000 dengan membantu dan meluluskan permohonan sebuah syarikat untuk menarik balik tender membalak tahun lalu.

Ah ! RM5000 ribu ciput…………..ratus2 ribu, tayar kereta, ansuran bulanan kereta dan macam2 insentif lagi lah…….

 [sumber asal]

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel