Grab the widget 

Tuesday, February 09, 2010

Malaysia Negara Islam Makanan Haram

Negara 1M’sia kununnya Islam No1 didunia, status produk halal sentiasa diragui, penentuan produk dan makanan halal akan ditentukan olih Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), apa Jakim buat sekiranya beratus-ratus premis makanan di negara ini didakwa menyalahgunakan sijil halal dengan membeli sijil halal palsu pada harga antara RM800 dan RM1,000 setiap satu daripada dua syarikat yang dikatakan aktif mengeluarkan sijil halal palsu.

Kalau begitu Jakim tak bolih diharap, tidak cekap dan sambil lewa dalam hal haram halal makanan di 1M’sia, bagaimana 1M’sia sebagai hub pengeluaran produk halal di mata dunia Islam lain.

Sebab itu ramai manusia Islam di 1M’sia gelap HATI PERUT, kerana MELAHAP benda2 Haram di makan dan minum disisi Islam, jangan Kilang Arak pun dihalal kan juga dah le, Jakim ni kadang2 kalau bab2 mengampu dan membenarkan penyelewengan KERAjaan TENGAH bukan main beria2, banyak program2 JAKIM merupakan program mengampu KERAjaan Jah.

Belum pun mencapai status negara maju lagi nih, HALAL dan HARAM dah tak keruan, 20-30 tahun lagi tak tahu nak jadi apa dah, kalau di harap kan lagi kepada JAKIM nih, baru2 ni heboh pasal restoran MAMAK jual makanan HARAM disisi Islam. oi ! UMNO apa parti mu buat ?, buat Mesjid jah tak guna kalau lahap makanan dan minuman HARAM, apa nak kisah KILANG ARAK lagi dibina bawah KERAjaan Umno bn, makan peduli apa janji menatang tu belakang ke langit hantam saja lah, janji Umno buat Mesjid, Bank Islam, U Islam dan macam2 Islam lagi lah………..rakyat nak teguk Arak dah KERAjaan sedia kan kilang susah apa, terpulang lah pada iman masing2 dan niat, itu apa kata madey dulu.

Sijil Halal bolih di niagakan, nak terkeluar air…………….aku, bolih dibeli dengan mudah, ppergh !, mampos laa !, kalau diharapkan KERAjaan TENGAH sekarang nih……

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/news_lite.php?id=474651

1 comments:

serupasekala said...

Serupasekala.blogspot.com menyedia segala bentuk video dan mp3 kuliah dan ceramah agama secara online untuk tatapan para pengunjung yang ingin menambah ILMU AGAMA.

Jiwa Diisi Dengan Iman,Minda Diisi Dengan Ilmu,Hidup Diisi Dengan Amal

Komen Terkini

lain lain artikel