Grab the widget 

Thursday, February 11, 2010

Jakim Tiada Kuasa Kedai Mamak PARPUKARI Menyamar Islam

Dengar sini, pengusaha2 kedai2 MAMAK PARPUKARI yang berugama Hindu serta pekerja2nya juga Hindu, korang berniaga lah, letak lah ayat2 Al Qur’an, dan logo Halal palsu ke ape ke, takada yang berkuasa untuk mengambil  tindakan, semua agensi dan jabatan penguatkuasaan MAIN LEPAS TANGAN je, walau pun ada laporan dari orang ramai, masing2 asik menuding jari jah, semua nya GELAP HATI PERUT dek makan mentekedarah benda HARAM, BOS2 pun makan gaji dan elaun punca dari perkara dan kerja haram juga.

Mohd Amri Abdullah, Penolong Pengarah, Cawangan Pemantauan dan penguatkuasaan, Bahagian Hub Halal JAKIM. berkata “contoh aduan yang meminta JAKIM memeriksa sebuah kedai makan mamak yang menggunakan ayat Al-Quran untuk menarik pelanggan Muslim atau menggunakan perkataan halal sendiri, Ini sebenarnya tidak termasuk dalam bidang kuasa JAKIM kerana kuasa JAKIM hanya membabitkan logo dan Sijil Halal yang kita keluarkan.

Tuding lah jari jemari tu, itu kuasa ko, aku tiada kuasa, aku pantau bolih, bertindak aku tak bolih, undang2 tak membenarkan aku, jabatan ko  amacam ?, tunggu bos beri arahan, lagi pun aku dah liwat, kol 5 aku habis kerja, malam ?, ah ! malam aku ada part time la.........nak jumpa.............................perghhh ! lahabau betul.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM