Grab the widget 

Saturday, November 14, 2009

Yb Manek Urai Tolong Fikirkan Hal Ini

Banyak tanah2 kerajaan negeri Kelantan menjadi belukar setelah hasil Balak di keluarkan.

Ada sesetengahnya di MOU kan kepada Syarikat2 yang belum tentu pulangan hasilnya, ada juga kepada syarikat bukan bumiputra.

Keadaan yang diluar kebiasaan tanah kerajaan yang MOU kan itu di lobi melalui broker2 yang berkepentingan, supaya kerajaan negeri meluluskan satu2 perancangan yang tidak menguntungkan rakyat, hanya individu tertentu saja.

Kepada Yb Manek urai aku harap dapat berbuat sesuatu, sementara kerajaan Kelantan ini di terajui PAS, dapat lah kira nya mengada dan mengusahakan lot2 kediaman bagi warga Manik Urai dari pecahan keluarga, bukan kata setakat pecahan keluarga, semenjak Pas berkusa 20 tahun di kelantan rakyat Manek Urai tidak mendapat manafaat itu, sejak 20 tahun itu juga masih ramai rakyat miskin DUN Manek Urai tidak mempunyai lot2 kediaman,  jangan kata rumah, meraka masih tinggal menyewa di rumah2 sewa.

Daripada meng MOU kepada Syarikat putar alam, sesetengah tanah kerajaan itu elok rasanya di agih2 kan kepada rakyat yang benar2 memerlukan tempat kediaman.

Sebelum terjadi apa2 kepada Yb dan kerajaan PAS kelantan selepas ini, rakyat manek urai yang tak berumah sendiri ingin rasakan dan untuk buat kenang kenangan di masa depan.

20 tahun dah kan, PAS berkuasa  di Kelantan, takkan rakyat Manik Urai kosong jah………………..setengoh demo sedap jah, tuka keto semace, pah so, so mohon balak tanah keghajo’e, pah ado pulok getoh kelong, ko menate apo ?

1 comments:

Anonymous said...

Salam
Tok Gawwo ambo ni rasa ralat skit dengan YB baru kito Abe Uji tk masuk tengok dah pengundi hak alah dalam Kg Peria terutama belah blok Pangkal Kalong,kawe balik ngepe kuat time ngundi ari tu nk menangkan dia..Nak minta tlg sgt Tok Gawwo klu ader lapang tu tlg sampai kat abe Uji g la masuk gat kawasan tu tgk ada Ibu Tunggal nama Mak Sah umah ujung sekali blok Pangkal Kalong dia tu dah la Ibu Tunggal duk dgn anak ada masalah mental lagi..ambo ni blk jarang2 jah sebab kijo luar sedih tengok keadaan dia..umah pun lu ujan gak tirih sokmo..dah la Mak Sah umur 70 thn sian sgt kawe tgk.MINTA TLG BELAS EHSAN TK GAWWO SAMPAI LA KAT ABE UJI ,,,terima kasih dari ORE BLOK PANGKAL KALONG PERIA..

Komen Terkini

lain lain artikel