Grab the widget 

Saturday, November 14, 2009

Ayah Pin Tersenyum Lihat Gelagat Kerajaan Bumi

Kerajaan bumi M’sia yang mendakwa kerajaan Islam no.1 dunia,  kini ahli2 agama nya bertelagah sesama sendiri akibat daripada peraturan2 yang bercelaru antara satu negeri dengan 1 negeri.

Tokoh2 Agama nya kata mengata antara satu sama lain, seolah2 orang hilang pedoman, ada antara nya orang jahil pulak yang mengetuai satu2 badan.

Tak cukup dengan degree2, ma2, phd2 dan mesti ada 14 lesen atau TAULIAH kalau nak berdakwah atau mengembang kan syiar Islam di kerajaan bumi pada hari.

Tapi, kalau nak menyanyi, berkaraoke, berdangdut, berkonsert, berumah urut, berpelacuran, bermaksiatan tak perlu pulak TAULIH, malah berlambak.

Walau tahu kegiatan2 itu berlaku, malah terserempak pun Jabatan jaga agama buat derk jah, kerana apa ?, kerana tiada lapuran di buat, jadi “pihak kami tidak bolih ambil tindakan tanpa lapuran”, “encik sila buat lapuran supaya memudah kan kerja kami”, mereka2 ni bertugas bawah TEMPURUNG, ada pulak yang cakap berdegar2, tapi langsung tak membina, tidak menguntung kan Islam hanya mengutungkan perut nya saja.

Ayah Ping pun SMS kat aku, dia kata “ kerajaan bumi bodoh, kata Islam tapi ramai kepala yang bengang”, tengok, semasa ayah pin berkuasa di sebahagian bumi dulu, berapa lama dia berkuasa, berpuluh tahun tanpa Tauliah, siap dengan bangunan2 besar berpuluh ribu rakyat, bini ramai, sehingga kehari ini pun ayah pin bebas, MANA PIGI orang Agama dalam isu ini masa tu, yellek membuta, membuncit perut, claim elaun mebanyak kan harta dunia, itu saja.

Di selangor, mana lebih banyak antara lesen peremis hiburan, maksiat dan Tauliah mengajar Agama, tolong beri angka, siapa pulak pengeluar lesen atau tauliah maksiat ?, kenapa JAIS atau jabatan Agama negeri2 tak halang.

Segala Maksiat berleluasa di selangor dan sekitar nya, yang berlesen pulak tu, atau di lindungi naung olih orang2 tertetu, sekali operasi umpama MENGHALAU AYAM DI LESUNG jah, sehari dua lagi aktif semula, mana JAIS ? dan jabatan Agama negeri2, serta mana prof, ma, phd, jkr, tnb, jkk, mufti, halaqat,islam hadhari ?.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel