Grab the widget 

Saturday, October 24, 2009

Nik Aziz Silap cadang Muktamar Khas

Pas Selangor tolak cadangan Nik Aziz

Muktamar Khas seperti dicadangkan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tidak perlu kerana parti itu tidak hadapi sebarang kemelut, kata Ketua Penerangan Pas Selangor, Roslan Shahrir Mohd Shahir.

Menurutnya, dalam sejarah Pas, tidak pernah ada Muktamar Khas kerana parti itu sudah memiliki muktamar tahunan. tok ggawo said: mamat ni bodoh, tak gheti apa itu EGM dan Muktamar tahunan.

“Saya hairan kenapa Datuk Nik Aziz cadang Muktamar Khas diadakan, sedangkan tidak ada masalah setakat ini? Malah, isu untuk membincangkan ‘dua tiga kerat pemimpin bermasalah’ termasuk Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, tok ggawo said: termasuk juga Pesuruhjaya Pas selangor DR HAS,  tidak seharusnya timbul kerana saya melihat tiada masalah kalangan pemimpin yang dimaksudkan.

“Lagipun, ahli parti berdiri teguh di belakang pucuk pimpinan sekarang,” katanya ketika dihubungi, semalam. tok ggawo said: memang pun, PAS selangor syok sendiri. 

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Nik Aziz diblognya yang menyifatkan penganjuran Muktamar Khas itu membolehkan majoriti ahli membuat keputusan sah sama ada mahu bekerjasama dengan UMNO atau terus bersama Pakatan Rakyat (PR).

Mengulas isu kerajaan perpaduan yang dibangkit Nik Aziz, Roslan berkata, isu itu lama selesai dan tiada sebab perlu dibangkitkan kembali.

Katanya, cadangan muktamar khas diadakan mungkin disebabkan ada ‘sesuatu’ yang Nik Aziz tidak puas hati. tok ggawo said: memang ada sesuatu, masakan tak ada angin pokok bergoyang.  baca selanjutnya disini

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM