Grab the widget 

Saturday, October 24, 2009

Pemimpin Kenapa Ada ?

Ada kah kerana anda kuat dan handal, kuat berjanji, luar biasa, terpilih atau saja2 ?.

Semua haiwan ada pemimpin termasuklah haiwan Manusia, tetapi pemimpin haiwan manusia tentu tak sama dengan haiwan BINATANG.

Semua orang tahu haiwan manusia mempunyai akal dan fikiran berbanding haiwan binantang.

Haiwan manusia M’sia banyak golongan, parti, ngo dan sebagainya berserta dengan peraturan samada bertulis atau tidak, tujuannya kerana haiwan manusia sering MUNGKIR janji walau pun dalam peraturan itu ada akujanji dan hukuman2.

Dalam kalangan pemimpin pulak ada pemimpin PENGGANAS dan yang baik.

Dalam negara demokrasi seperti M’sia pemimpin negara DIPILIH, samada betul atau tidak cara pemilihan nya, lihat sajalah apa yang ada sekarang ini meski pun ada orang mempertikaikan cara nya.

Pemimpin negara di pilih dari kalangan ketua PARTI2 POLITIK yang menang majoriti dalam Pilihanraya.

Dalam parti ada berbagai2 ketua pulak, ha ! yang ini selalunya menjadi masalah dalman parti2, ketua2 dalam parti kebanyakan mereka NAIK SECARA TIDAK BETUL, ada yang menyerah bulat2 pada perwakilan, ada yang guna WANG, menabur janji, memburuk calon lawan, memfitnah, guna kroni dan berbagai cara lagi dengan cara tak betul.

Setelah di angkat jadi pemimpin, ada yang TAK SEDAR DIRI, LUPA DARATAN, KHIANAT MANDAT YANG DI BERI, ANGKUH, MEMBUAT AGENDA SENDIRI TANPA MELALUI JEMAAH, SOSEK2 DENGAN MUSUH DENGAN HARAPAN MENDAPAT KUASA SEGERA.

Maka dalam parti PAS timbullah UG, ERDOGAN, EGM, PUAK TERENGGANU, PUAK KELANTAN dan bermacam2 puak lagi, masing2 nak menunjuk hebat dan kuasa.

Hei ! , dah lupa dah, siapa yang mengangkat mereka dulu ?, bangsat, lupa asal usul dah………………….baik pemimpin peringkat cawangan, kawasan, negeri dan pusat. ada yang menggadai prinsip dan maruah malah akidah sekali pun, dulu bukan main lagi berfatwa kini bisu, bisu ,bisu.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel