Grab the widget 

Sunday, October 04, 2009

MENJADI MUSLIM YG BAIK PENGHAYATAN DAN KEFAHAMAN KERANA AKTIF DLM UMNO

Anak saya dulu lemah pegangan Islamnya, atau kefahaman Islamnya, tetapi sekarang menjadi muslim yang baik penghayatan dan kefahamannya kerana aktif dalam UMNO RASUAH?.

Rasanya agak sukar ungkapan seperti itu ditemui. Jika adapun mungkin kes terpencil bukan fonomena umum.

Bolih jumpa ramai orang yang ingin kembali menghayati Islam, kebanyakan mereka tidak akan memilih UMNO RASUAH. Sama ada mereka memilih organisasi atau gerak kerja Islam yang lain, atau pertubuhan politik yang lebih ‘mensepandukkan’ lambang Islamnya.

Secara jujur, akuilah iklim dan suasana islamik tidak cukup kuat dalam UMNO RASUAH untuk mereka yang ada semangat Islam rasa selesa boleh menumpang atau mengambil manfaat. Namun tidak menafikan UMNO RASUAH juga ada membuka dan mengusahakan pelbagai ruang untuk Islam dalam kerajaannya. Itu dalam kerajaan, namun di sudut parti jika ada program-program Islamik dalam UMNO RASAUH ia amat terhad.

Lihat saja pada sebesar2 pemimpin UMNO RASUAH hingga sekecil2nya semua HANCUR, kalau ada yang baik pun mereka adalah penyokong kepada pemimpin yang rendah moralnya, khianat mandat rakyat dan RASUAH.

Seolah2 sudah menjadi kewajipan pemimpin UMNO RASUAH kalau tak RASUAH, langsung tidak bolih menjadi ikutan.

baca sumber penuh disini

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel