Grab the widget 

Thursday, October 15, 2009

Kerja Sundal Bahagian Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK)

Kampus diserbu, guna perisian cetak rompak.

Bahagian Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) merampas sejumlah perisian komputer yang dipercayai melanggar peraturan bernilai RM794,300 daripada sebuah institusi pengajian tinggi swasta di Kota Kemuning, Selangor pada Khamis lepas.

Terpekik terlolong menghebahkan kejayaan; (KPDNKK) hanya cepat bertindak jika melibatkan kepentingan Syarikat gergasi luar negara, kemungkinan pegawainya ada kepentingan peribadi.

Bagaimana dengan hasil INTELEK warga ini, contohnya hasil SENI, semenjak berpuluh tahun dahulu Isu ini semakin besar, besar dan besar, (KPDNKK) hanyan tidor.

Beri lah apa pun alasan (KPDNKK) tetap double standard.

Umum mengetahui, ramai pengguna komputer menggunakan perisian cetak rompak, termasuk juga syarikat2 besar, agesi KERAjaan dan Ketua pengarahnya Mohd Roslan Mahayudin sendiri.

Bayangkan sebuah komputer baru di beli di kedai, rasanya tak termampu bayar sekira nya pengguna mahu perisian mengikut kehendaknya sendiri dengan nilai RM sekitar 1800 yang tidak termasuk perisian pilihan, tapi pihak penjual sedaya upaya ikut juga kehendak pengguna.

Komputer dii rumah Ketua pengarahnya Mohd Roslan Mahayudin dan  pegawai2 nya tetap ada perisian cetak rompak yang di gunakannya.

(KPDNKK) hanya menjadi kuda tunggangan syarikat besar asing saja. komen kepada sumber ini

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM