Grab the widget 

Wednesday, September 30, 2009

KUGAN MATI KERANA DIA PERNAH HIDUP SEBELUM INI

8f70a69cb24eda95ac14d8c2da5db7b3Kugan kalau dia tak pernah hidup tentu dia tak mati kan, kan, kan !, apa la yang susah2 sangat nak fikir.

kugan mati bukan kerana di lokap, didera, dipukul dan diseksa dalam lokap, memang dia dah nak mati nak buat macam mana.

Kugan mati setelah 4 hari selepas di pukul dengan paip getah olih Navindran a/l Vivekanandan , ‘’kata Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail “.

Navindran akan didakwa mengikut Seksyen 331, Kanun Keseksaan dengan sengaja menyebabkan kecederaan parah bagi memeraskan pengakuan bersalah dari Kugan dan

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berkata seorang anggota polis akan didakwa di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya esok berhubung kematian tahanan polis, A Kugan.

Katanya, Navindran a/l Vivekanandan akan didakwa mengikut Seksyen 331, Kanun Keseksaan dengan sengaja menyebabkan kecederaan parah bagi memeraskan pengakuan bersalah dari Kugan dan  tuduhan alternatif mengikut Seksyen 330 kanun yang sama, dengan sengaja menyebabkan kecederaan bagi memeras pengakuan bersalah dari Kugan.

Navindran tidak didakwa atas tuduhan membunuh kerana hasil laporan perubatan, kata Gani, tidak menunjukkan bahawa mangsa mati akibat kecederaan yang dialaminya.

Sebaliknya, kata beliau, kematiannya didapati berpunca daripada acute myocarditis, iaitu jangkitan pada jantung.

Oleh itu, katanya, pendakwaan terhadap suspek mengikut seksyen 330 dan 331 kanun keseksaan berdasarkan kepada bukti yang ada serta mengambikira laporan dan nasihat pakar perubatan.

Habis badan Kugan yang melecur tu kena paip getah jugak lah……………….Aiiii ! herannya aku, masa soal siasat tu pulak tambi Navindran sorang saja ke ?

Hai tak tau la 1M’sia macam2 bolih belaku perkara2 pelik camgini, bantai la Gani………….ingat ! 11 okt 2009 nanti PRK bagan pinang……...

sumber aku petik disini

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel