Grab the widget 

Friday, August 14, 2009

APA PANDANGAN cendikiawanRM ISLAM

Ramai cendikiawanRM Islam wangM’sia hanya pandai mengajar dan bersyarah, tapi kecut perut nak menegur dan membantah sesuatu dasar krajaan yang lebih mengelirukan dan bertentangan dengan Islam.

Tidak menyelami suasana politik dengan mendalam, atau turut serta ke medan, cendikiawanRM mungkin jahil politik, lalu mereka sedap cakap berdasar pemikiran mereka yang jahil politik secara realiti.

Apa yang ada dalam kepala mereka memang betul mengenai Islam, tapi mereka hanya mendengar cakap tentang politik melalui ahli politik elit yang sedarjat dengan mereka juga.

Bagaimana dengan dengan politik masyarakat umum ?, pernah kah mereka mengambil tahu ?, kalau setakat bersyarah dalam dewan hawa dingin, berforum dengan perkara yang tak sudah sudah tak ada makna nya.

Sudah lebih 50 tahun golongan cendikiawanRM  mengajar bersyarah, dasar dan perlaksanaan krajaan bertambah tambah menyeleweng dengan Islam.

Yang aku nampak, cendikiawanRM berminat dengan mikrofon, wartawan, dewan dan forum saja, yang heran nya pulak ada antara bekas pelajar dari institiusi pengajian tinggi, apabila keluar ke masyarakat dapat pula menghayati Islam yang sebenar dan dapat pulak di terjemahkan melalui tindak tanduk dan amalan harian mereka.

Bekas bekas pensyarah atau cendikiawanRM yang penah mengajar pelajar pelajar itu tadi elok pulak hanyut dengan RM RM nya, tak ada makna nya kalau PHD berguni berlori berbakul, kalau TAKUT NAK MENEGUR KRAJAAN yang telah lama membuat dasar yang bercanggah dengan Islam, tapi berani pula menegur pihak lain yang merugikan krajaan nya, demi RM RM. pandangan aku berdasarkan artikel ini

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel