Grab the widget 

Sunday, July 05, 2009

JOM ! MAKAN IKAN UNTUK KEKAL SIHAT UMNgoK TAK MAKAN IKAN..PRK N41 MURAI

Masyarakat Norway antara pengguna ikan yang banyak di dunia menggunakan slogan ‘Makan Ikan untuk Kekal Sihat’, hanya al syeikh muhyiddin UNDI BN MASUK SYURGA JUGA yang perlekeh TOKEI IKAN, tiada tokei tiada pencari ikan dan nelayan, bererti pekerjaan bersangkutan dengan ikan telah di perlekeh olih al syeikh, al syeikh dtidak layak menjadi TPM, sebab itu dia sembab, otak beku kerana kurang Protein, sedangkan protein penting untuk pertumbuhan dan perkembangan semua anggota badan dan berfungsi membina tisu, kulit, rambut, kuku dan organ dalaman termasuk otak serta jantung, sumber disni .

ikan-tude ini lah nama dia IKAN, UMNgoK korang kenal tak ?….ikan bakar sedap di cecah dengan budu campur asam limau nipis dan chili api…….ssshhhhhhh….sssssedap.

Kalau tiada nelayan mencari ikan dan tiada tokei untuk pemasaran, rakyat menjadi lembab dan tidak produktiv, selembab penyokong UBN, apa kah hina sangat bekerja berkaitan dengan ikan, apa kah hina Nabi kerana berniaga ?, kerana berniaga IKAN atau apa saja perniagaan yang halal, pernah di lakukan olih Nabi.

Bangsat betul orang tak makan ikan, memperlekeh orang berniaga ikan, sedang kan BUDU makanan yang sinonim dengan rakyat kelantan di buat berasaskan IKAN, begitu juga KEROPOK LEKOR,  seolah olah menghina rakyat MURAI dan KELANTAN, penemuan khasiat BUDU di buat dari IKAN, dan penemuan saintifik tentang BUDU.

BUDU 1 TENGOK TUUU ! tak ke meleleh ayor lior meke…..

Hina kah berniaga bahan berasas kan IKAN ?. tak kiralah BILIS ke, janji IKAN, oit !!! al syeikh, sebab tu orang kelantan otak bergeliga, sebab makan protein banyak, hanya UMNgoK  (aku pinjam perkataan dari Perisik Rakyat, kah kah kah !)kelantan je tak makan BUDU dan IKAN, dia anggap hina bila makan budu dan IKAN, sebab tu bolih di cucuk HIDUNG,  sehingga percaya bila al syeikh kata UNDI BN MASUK SYURGA JUGA, HARUS SANA HARUS SINI  dok diam je, kerana kurang IKAN.

BUDU 2 nahh !…..RM 1.50 je sebotol, bolih 20 hidangan, korang jangan hirup pulak !….nanti suara jadi ROCK pulak ……

APA APA PUN ROYALTI PETROLEUM APA MACAM ?……………………………..woii ! Royalti tu Haq rakyat kelantan la !!! korang sapu apa hal ?…….penyangakkkkkkkk tul !……

1 comments:

Krai Utara said...

ambo setuju laaa tok gawo parok la dio nguduh ko ore, selama kening dok kato ore pas brehi nguduh umno pah ni begapo

Komen Terkini

lain lain artikel