Grab the widget 

Saturday, July 18, 2009

DR ASRI TIDAK KENAL JIWA AKAR UMBI PAS DAN DIA HANYA KENAL……PRK N41 MURAI

Aku bukan nak lawan, Dr Asri tak kenal aku dan tak payah kenal pun, aku nak mengulas ni pun kerana dia telah menjangkan, apa yang aku nak katakan adalah, ada yang menyokong PAS bukan kerana dasar Pas pun, olih kerana tidak ada parti lain yang bolih lawan UBN maka mereka terpaksa sokong PAS, bercakap mengenai Pas dan berblog pun mengenai Pas, pemimpin Pas tak kuasa nak menyekat, sedang kan dalam pimpinan pun kadang kadang bercelaru, yang berblog seperti aku ni pun tidak mencermin kan keseluruhan Pas.

Dr Asri bukan orang politik, dia orang akademik, lihat pandangan Dr Asri apa yang dia kata memamg betul dari sudut akademik dan Agama, bagi aku parti politik yang lebih baik sikit dari UBN di kelantan ni ialah PAS, sebab itu aku sokong Pas, tujuan nya untuk meramai kan penyokong pas supaya pilihanraya pas bolih mengalah kan parti taghut, dan aku yakin bahawa parti Pas bolih membawa manusa kelantan lebih dekat kepada ALLAH berbanding UBN, perangai manusia susah nak di pusing dengan sekelip mata.

Hari ini ada 1000 bloggers, tahun depan 10000000 bloggers, macam mana nak kawal, berapa ramai lagi orang macam aku agak nya ?. kami memang nak berubah dan akan berubah dengan nasihat nasihat olih pakar pakar Agama, insyaallah kami akan berubah, bloggers pun datang dari berbagai bagi latar belakang.

Aku yang cetek Ugama ni, aku hampir menangis sendiri , melihat gelagat pemimpin UBN semasa PRK N41 Manek Urai lalu, mereka tidak memaki hamun PAS, bolih dikatakan mereka bersih, pada sestengah orang, tapi mereka MEMBELI MANUSIA dengan tujuan mendapat kuasa, INI YANG AKU FIKIRKAN APA AKAN JADI KEPADA ISLAM DI wangMALAYSIA DI MASA AKN DATANG, sampai bila taghut bolih mampus, takan nak tunggu taghut miskin………., oppps !..aku maafkan aku tersasul…..

Di KL dan Putra Jaya berapa banyak jabatan jabatan , agensi agensi, NGO, menteri, kementerian dan macam macam lagi yang berkaitan dengan Agama, apa jadi dengan Maksiat berlelusa di situ ?……….

Aku memohon berbanyak Ampun dan Maaf kepada Dr Asri, sekiranya aku biadab.

Dr Asri patut menyertai PAS untuk melawan taghut yang lebih besar……

3 comments:

Gedung Akal said...

Tuan,
Kalau ahli akademik menyertai PAS maka siapa lagi ahli akademik yang jujur yang akan kritik pemimpin PAS. Dalam siasah dan jamaah ketaatan wajib kepada ketua dan pihak yanh kritik ketua jamaah adalah tiada bersifat walak dan setia. Maka perlulah orang cerdik yang ikhlas ada di luar parti untuk kritik parti. Tidak perlu Dr. Asri masuk PAS jika mahu bantu PAS. Dalam keadaan beliau diluar belaiu boleh kritk dan tegur manakala pemimpin boelh ambil buat teladan. Tak perlu ambil tindakan disiplin dan tak perlu fikirkan nak ikut atau tidak.
Sekurang-kurangnya ada pandangan lain dari paradigma yang jamaah ada skarang!

Dhani said...

salam. dijemput datang menonton GADOH di USM pada 8.8.09 nanti. ajak kawan-kawan skali ok. :)

tengok flyers kat sini: http://2.bp.blogspot.com/_VNg9zxVOC4E/Sl8h_B3gqYI/AAAAAAAAAx4/jiw9JqBVZwU/s1600-h/gadoh_at_kb.jpg

Mr. President said...

Syabas Tokggawo...ambo sokong anda...teruskan blogging. Hidup Bloggers. - Laman Nurani.

Komen Terkini

lain lain artikel