Grab the widget 

Friday, June 05, 2009

PARTI TUNJANG, KETUA CAWANGAN DEBET PRK N41 MANIK URAI

Melaung berdegar degar, matematik dan sains nak di inggeriskan, sedangkan orang inggeris dan eropah mencuri kitab kitab sarjana islam terdahulu dan menterjemah kedalam bahasa ibunda mereka, dengan tujuan memudahkan mereka pelajari ilmu ilmu dan penemuan baru dari sarjana ISLAM, tapi UMNO beledo sighaw (bodoh bengong) beria ia nak belajar dan mengajar dalm bahasa inggeris, aku tengok berapa kerat sangat CIK GU TAU speaking kat tempat aku nih, aku bukan nak perlekehkan mereka tapi itu lah hakikatnya , maaf cik gu, kesian cik gu, sesuatu perkara yang asing bagi kita hendak lah  diamalkan dan tak semestinya hanya subjek math & sains saja baru nak speak gomen, sepatutnya semua cik gu mesti mahir speak gomen, what the hell  you guys trying to teach which is not familiar for us, amacam ?, ayat tunggang langgang pun tak apa kan ?, sekurang kurang aku bolih buat ayat juga, sebab aku bukan CIK GU, i’m so sorry cik gu KAMAL , ha ha ha ha, yang aku heran ni UMNO, stupid forever.

YANG AKU NAK BAGI TAHU ADALAH ketua ketua CAWAN umno dalam dun manik urai nih kebanyakan mereka tak melepasi SPM, antara cawangan cawangan kg. manik urai lama, sg. peria asal thai, lata rek, laloh, manjor, kg. ragu, temiang, lela jasa, kg. budi, temalir dan banyak lagi lah,SAYANG  SEBUAH PARTI BESAR KETUA KETU,A CAWANGAN NYA NGOK, apa erti ini semua,mesti ada sesuatu muslihat, BUKAN TIDAK ADA ORANG PANDAI DAN PROFESIONAL dalam cawangan yang aku sebutkan itu malah ustaz ustaz BISU pun ramai, mengapa mereka tidak di pilih ?, GOLONGAN AGAMA TIADA tempat dalam umno baik peringkat  cawangan atau bahagian MEREKA HANYA LAYAK MEMBACA DOA DALAM MAJLIS KARAOKE SAJA.

Cerita diatas adalah berdasarkan pengamatan aku di DUN manik urai, adalah sekor dua golongan AGAMA dilantik dan diupah untuk membenarkan kerja BURUK pemimpin mereka, tapi tidak di peringkat pentadbiran dan urusan dasar. TAK PATUT DALM PARTI BESAR ADA ORANG MACAM ITU

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM