Grab the widget 

Tuesday, May 26, 2009

TIMBALAN PENGARAH JPP KELANTAN MENGETUAI JPP DAERAH KUALA KRAI

ALAHAI JPP
UBN dah mula dah, khabarnya timbalan pengarah JPP Kelantan akan memangku jawatan pegawai pembangunan daerah semasa ketiadaan pegawai itu, pelik bukan ?, pegawai besar pangku jawatan pegawai kecik, UBN memang serba mungkin, musim ni pulak tu, dikatakan dia akan mengurus kan projek MEE SEGERA di PRK DUN MANIK URAI, tugas tugas itu dikatakan akan di lakukan secepat mungkin, dalam sehari dua ini.

CALON UBN
Antara senarai awal yang di cadangkan bahagian kuala krai keperingkat perhubungan adalah dato’ramzi, jalal, ismail che draman dan ani ketua wanita bahagian, yang aku pelik juki bekas calon tak tersenarai, kesiannnnnn, cuba perhatikan nama nama itu selain dari ani, ianya adalah plan A B dan C bagi ramzi , ani calon ambil hati, sejarah calon calon sejak kapal layar sehingga timbang kilo tak pernah seorang pun calon dari tempatan DUN MANIK URAI tidak keterlaluan kalau dikatakan sejak adanya pilihanraya, terakhir ismail che draman pula jatuh sakit (stroke) aku doakan semoga cepat sembuh amiin !, maka tinggal lah 3, kalau diambil kira factor tempatan ANI, ANI, ANI, ANI ada kelebihan, erhghh ! lantak lah puak mu aku peduli apa, tapi tangan aku ni gatal sangat.

POLITIK PAS DUN MANIK URAI
Aku ni politik kampong, dan memang nya ramai lagi politik kampong macam aku, dek kerana politik kampong lah DUN MANIK URAI dapat mengekalkan kerusi antara paling lama di kelantan ini selain dari kerana GLAMOUR nya arwah PAK SU WEIL, sememang nya majority pengundi DUN MANIK URAI adalah orang kampong dikalangan penoreh getah dan bertani, tiada taman perumahan, tiada kilang, tiada prasarana canggih, mana mana pihak pun tidak dapat mengadakan pembangunan canggih dalam sekelip mata atau dalam jangka masa 10 tahun, sememang nya kami terpinggir dari arus pembangunnan perdana, walau pun terpinggir minda kami tetap kedepan, kami disini tidak perlukan pembangunan mega, tapi jangan kongkong pemikiran kami, kami juga melahir kan generasi masa depan yang bertaraf dunia juga, kami hanya mahu urusan DUN MANIK URAI diurus olih pehak kami sendiri.

DUN MANIK URAI DAN POLITIK KAMPONG

Kami merasa hak kami dirampas olih orang yang berpolitik Bandar dan elite, yang mencari kesempatan dan mencari kuda tunggangan olih orang politik Bandar yang mementing perut semata, kami ada akal, sebab itu kami merasa kami betul, apabila kami mersakan ada kepincangan dan luahan kami ibarat mencurah air ke daun keladi.

AKU OTAK POLITIK KAMPUNG TAK TAHU MENILAI KEBAIKAN ORANG LAIN ?.


1 comments:

Anonymous said...

bukan TP pangku tugas tapi KPP je. Pegawai takda sebab kursus 6 bulan. Bukan pangku tugas tapi tanggung kerja.

Komen Terkini

lain lain artikel