Grab the widget 

Wednesday, March 04, 2009

NEGERI BEKAS KETUA HAKIM NEGARA GUNA UNDANG UNDANG RIMBA

Ish ish ish, heran heran, macam mana boleh jadi begitu ?, betul lah kata ko azalina tapi ko juga pengamal undang rimba juga kan ?, macam mana rupa bentuk undang undang rimba ek ?, siapa yang cipta undang undang riba pulak ?, ya, ya, aku tahu sejak tercipta nya perlembagaan Malaysia lagi, ooo ! kalau begitu hakim hakim, peguam peguam dulu dan kini tu semua nya pengamal undang undang rimba lah, baru aku faham…….

Sepatut nya undang undang rimba untuk makhluk macam mana ek ?, beruk, monyet, babi, rimau , RASUAH, gajah tu kan makhluk rimba tak marah ke warga tu, undang undang dia manusia guna, bijak sungguh warga rimba ni cipta undang undang untuk manusia.

Wahai warga rimba !, tengok lah manusia di PERAK bercakaran akibat undang undang ko mereka guna, pakat suku sakat warga rimba keluar ramai ramai pergi menasihat manusia terutama manusia RASUAH yang tamak kuasa tu, sampai melanggar undang undang ko dengan merampas kuasa secara haram kerajaan PR yang di pilih oleh rakyat melalui pilihanraya tu, dengan berselindung di sebalik belakang bekas ketua hakim Negara untuk menghalal kan kerja jahat mereka, lalu bekas ketua hakim Negara pun perkenankan permintaan mereka.

Tolong lah warga rimba, bimbang aku kalau kalau mereka RASUAH mengambil alih tempat kau pulak, ada perangai perangai seiras semacam warga ko di depan SUK 3 mac. Di ipoh, panggil yang ganas ganas tu balik ke rimba,  ajar mereka jangan kurang ajar dengan manusia.

Letih aku , langsung tak dengar kata gembala……………..


0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel